افشای دستور عجیب پیونگ یانگ به عزاداران کیم جونگ ایل+عکس

۱۳ دی ۱۳۹۰ | ۱۳:۳۹ کد : ۱۸۹۶۷۴۰ سرخط اخبار
افشای دستور عجیب پیونگ یانگ به عزاداران کیم جونگ ایل+عکس
خبرآنلاین: با گذشت قریب به چهار روز از مراسم تشییع جنازه کیم جونگ ایل ابعاد تازه تری از نحوه برگزاری مراسم او افشا می شود.
28 دسامبر سال 2011 میلادی در ذهن مردم کره برای همیشه به عنوان روز وداع با کیم جونگ ایل ثبت شد. با گذشت 5 روز از روزی که مردم پیونگ یانگ با حضور خود مقابل دوربین های خبرنگاران جهانی را متعجب نحوه عزاداری خود برای کیم جونگ ایل کردند، هر روز ابعاد تازه تری از دستورهای دولت به شرکت کنندگان در مراسم به گوش می رسد. به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از منابعی موثق در داخل کره شمالی از چند روز پیش از آغاز مراسم تشییع جنازه به همه مردم دستور داده شده بود که حق ندارند در طول این مراسم دستکش به دست داشته باشند و یا کلاهی بر سر. علت این دستور هم تصمیم کیم جونگ اون برای شرکت در مراسم و همراهی ماشین حامل جنازه پدر بدون دستکش و کلاه اعلام شده بود.

به گزارش رسانه های کره جنوبی این دستور در حالی صادر شده بود که درجه حرارت هوا در کره شمالی در روز تشییع جنازه کیم جونگ ایل زیر صفر درچه و بسیار خشک بود. در دستور العملی که به مردم کره شمالی داده شده بود تاکید شده بود که حتی در صورت بارش باران و برف هم کسی حق ندارد دستان خود را با دستکش بپوشاند و یا هر نوع روسری یا کلاهی بر سر بگذارد. به تمامی مردم هشدار داده شده بود که در تمامی صفوف جاسوس هایی هستند که نام افرادی که از این دستور العمل سرپیچی کنند را ثبت و سپس پیگیری قانونی را به عمل خواهند آورد. در عکس هایی که از مردم کره شمالی دیده می شود بسیاری از مردم برای گرم نگاه داشتن دستان خود انها را به هم می مالند و یا انگشتان را با بخار نه چندان گرم دهان زنده نگاه می دارند.


 

نظر شما :