حمله موشکی طالبان به پایگاه امریکا

۱۳ دی ۱۳۹۰ | ۰۰:۵۹ کد : ۱۸۹۶۷۳۴ سرخط اخبار
به گزارش پرس تی‌وی به‎رغم تلاش امریکا برای مذاکره با طالبان، پایگاه بگرام در سال جدید میلادی، هدف حمله موشکی این گروه شبه‎نظامی قرار گرفته است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرد، در پی شلیک ۹ فروند موشک به پایگاه هوایی بگرام در شمال کابل، تعداد زیادی از سربازان امریکایی کشته و خسارات زیادی نیز به این پایگاه وارد شد.

پایگاه بگرام، بزرگ‎ترین پایگاه نظامی امریکایی‎ها در افغانستان محسوب می‎شود.

وی در ادامه افزود که این حمله هم‎زمان با آغاز جشن‌های سال جدید میلادی در این پایگاه صورت گرفت.

مقامات افغان اعلام کرده‌اند با وجود این‌که این پایگاه نظامی آماج حملات راکتی قرار گرفته اما این حمله تلفاتی دربرنداشته است.

به‌رغم تلاش‌های واشنگتن برای امتیازدهی به طالبان و آغاز مذاکرات صلح با این گروه، حملات شبه‌نظامیان طالبان به نیروهای خارجی تحت امر امریکا در افغانستان اخیرا شدت یافته است.

بر اساس گزارش‌ها، امریکا از قطر خواسته است به منظور فراهم آوردن زمینه آغاز مذاکرات صلح واشنگتن با طالبان در اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی، دفتری در اختیار این شبه‌نظامیان قرار دهد.

به گفته مقامات نظامی امریکا در حال حاضر ۹۱ هزار سرباز امریکایی در افغانستان مستقرند. بیش‌ترین تعداد سربازان امریکایی مستقر در افغانستان شامل ۱۰۱ هزار نفر در ژوئن ۲۰۱۱ بود.

به‌رغم مذاکرات محرمانه امریکا با طالبان در چارچوب راهبرد خروج واشنگتن از افغانستان تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی، این گروه شبه‌نظامی همچنان به حملات‌اش ادامه می‌دهد.


نظر شما :