برکناری برهان غلیون قوت گرفت

۱۲ دی ۱۳۹۰ | ۲۲:۵۳ کد : ۱۸۹۶۷۳۰ سرخط اخبار
روزنامه الاهرام مصر خبر داد که اعضای شورای مخالفان سوریه موسوم به شورای ملی سوریه، حملات شدیداللحنی به برهان غلیون رئیس این شورا انجام دادند.

به گزارش فارس، الاهرام اعلام کرد: اعضای این شورا شدیدا به برهان غلیون رئیس خود حمله کردند تا جایی که خواستار رای‌گیری برای عزل وی از ریاست شورا شدند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که منابع خبری دیروز نیز از اختلاف این شورا به ریاست غلیون با هیثم مناع رئیس هیئت هماهنگی ملی سوریه خبر دادند.

به گزارش الاهرام، بیشتر اعضای این شورا که از اعضای اخوان المسلمون شاخه سوریه هستند، تصمیم به عزل غلیون از ریاست شورا گرفتند.

این اختلافات پس از آن شدت گرفته است که غلیون توافقنامه‌ای را با هیثم مناع امضا کرد. این اختلافات تا جایی بر غلیون فشار آورد که مجبور شد اعلام کند که توافقنامه‌ای که با مناع امضا کرده است، پیش نویس قطعنامه بوده؛ امری که خشم مناع را برانگیخت و صراحتا اعلام کرد که آنچه امضا شده است، نسخه نهایی توافقنامه بوده است.

به گزارش الاهرام، اعضای شورای مخالفان سوریه اعلام کردند که مناع از خطوط قرمز پا را فراتر گذاشته است و وی فکر می‌کند چون رئیس شوراست می‌تواند هر توافقی را بدون اطلاع اعضا امضا کند.

مخالفان دمشق در درون خود اختلافات شدیدی دارند. فرانسه دو ماه گذشته برای ترغیب مخالفان دمشق مدعی شده بود که اگر این مخالفان به سازماندهی خوبی برسند و علیه دمشق متحد شوند، ممکن است پاریس آنان را به رسمیت بشناسد.

شورای مخالفان سوریه از حمایت آمریکا، فرانسه و برخی کشورهای اروپایی برخوردار است.


نظر شما :