سئول برای مقابله با تحریم‌های ایران کارگروه ویژه تشکیل داد

۱۲ دی ۱۳۹۰ | ۱۵:۴۰ کد : ۱۸۹۶۷۱۷ سرخط اخبار
دولت کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که با ایجاد کار گروهی ویژه، موانع تجاری ای که در نتیجه تحریم های آمریکا در روابط تجاری ایران و کره جنوبی بوجود آمده را رصد می کند. 
به گزارش فارس به نقل از یونهوپ نیوز، بر اساس اعلام وزیر اقتصاد کره، این اقدام پس از آن صورت گرفت که دولت آمریکا روز یکشنبه تحریم های تصویب شده علیه ایران را به مرحله اجرا در آورد.
سئول پیش از این تلاش کرده بود که واشینگتن را متقاعد سازد تا با مستثنی کردن کره جنوبی از این تحریم ها، به این کشور اجازه دهد، واردات نفت خام از ایران را ادامه دهد.
وزارت اقتصاد کره جنوبی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «دولت کار گروه ویژه ای را تشکیل داده تا به بخش هایی که روابط تجاری با ایران داشته و یا از ایران نفت وارد می کنند کمک کند تا با مشکلات ناشی از اجرایی شدن تحریم های آمریکا علیه ایران، کنار بیایند.»
ایران با تامین 8.3 درصد مجموع نفت مورد نیاز کره جنوبی، یکی از بزرگترین منابع تامین نفت این کشور به شمار می رود.
بر اساس اعلام وزارت اقتصاد کره، تحریم های اخیر آمریکا، انجام هر گونه مبادله مالی و اقتصادی با  بانکها و موسسات مالی ایران را ممنوع می سازد که این مسئله تاثیر عمده ای در روابط تجاری دو جانبه این کشور با ایران خواهد داشت.
بر اساس این گزارش، کره جنوبی به عنوان یکی از متحدان نزدیک آمریکا، اخیرا به صورت یکجانبه تحریم هایی را علیه 200 شخصیت حقیقی و حقوقی ایرانی اعمال کرده است.
وزارت اقتصاد کره جنوبی همچنین اعلام کرده: «این وزارتخانه تلاش خواهد کرد تا از طریق همکاری با سایر نهادهای مرتبط این کشور از جمله وزارت امور خارجه با یافتن راه حل های مشترک در این خصوص، تاثیر تحریم ها علیه ایران بر اقتصاد داخلی خود را به حداقل برساند.» 

نظر شما :