منافقین لیبرتی را اردوگاه اشرف ندانند

۱۲ دی ۱۳۹۰ | ۱۵:۲۵ کد : ۱۸۹۶۷۱۰ سرخط اخبار

یک مقام آمریکایی گفت: کمپ لیبرتی، یکی از امکانات دولت عراق بوده و منافقین اجازه ندارند در این کمپ مانند اردوگاه اشرف سکونت کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، دانیل فراید، مشاور ویژه آمریکا در امور کمپ اشرف، پنج‌شنبه گذشته ضمن اشاره به انتقال منافقین به "کمپ لیبرتی" واقع در نزدیکی فرودگاه بغداد از رسیدگی بدون تاخیر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان برای خروج هر چه سریع‌تر منافقین از عراق خبر داد.

بر پایه این خبر که در سایت وزارت امور خارجه آمریکا درج شده، دانیل فراید از کمپ لیبرتی به عنوان تسهیلات نظامی سابق آمریکا نام برد که هم اکنون در اختیار نیروهای عراقی است و توضیح داد که دولت عراق اجازه اقامت طولانی در این کمپ را به منافقین نخواهد داد.

وی همچنین افزود: این کمپ بر خلاف پایگاه اشرف در اختیار منافقین یا هیچ نیروی خارجی دیگری غیر از نظامیان عراق قرار ندارد و در نتیجه اقامت منافقین در این کمپ مانند پادگان اشرف طولانی نخواهد بود.

این مقام آمریکایی تاکید کرد: پس از ورود منافقین به کمپ لیبرتی، بلافاصله مراحل بررسی پناهندگی این افراد به انجام خواهد رسید و از سکونت مدت‌دار منافقین در این کمپ جلوگیری خواهد شد.

طبق توافق انجام گرفته میان دولت عراق و سازمان ملل، پذیرش پناهندگی ساکنین کمپ اشرف پس از انتقال به کمپ لیبرتی توسط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید به عنوان پناهنده به کشورهای ثالث فرستاده خواهند شد. 

نظر شما :