سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرد

تصمیم برای تحریم مضاعف ایران تا پایان ژانویه

۱۱ دی ۱۳۹۰ | ۲۱:۴۹ کد : ۱۸۹۶۶۹۲ سرخط اخبار

سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرد که تا پایان ماه ژانویه این اتحادیه در مورد گسترش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی تصمیم‌گیری می‌کند.

این در حالی است که باراک اوباما نیز بعد‌ازظهر روز شنبه طرح تحریم‌ بانک مرکزی ایران را در فاصله چند ساعت پس از اعلام آمادگی تهران برای ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای امضاء کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مایکل من اعلام کرده است که تصمیم برای تحریم مضاعف ایران در جریان نشست وزیران خارجه این اتحادیه در تاریخ 30 ژانویه اتخاذ خواهد شد.

گفتنی است که تحریم‌های مورد نظر اتحادیه اروپا، واردات نفت از ایران را نشانه خواهد گرفت. به این ترتیب پالایشگاه‌های اروپایی از خرید نفت جمهوری اسلامی منع می‌شوند و به همین منظور آمریکا و متحدان اروپایی‌اش در هفته‌های اخیر لابی گسترده‌ای با عربستان و دیگر تولید کنندگان نفت منطقه انجام داده‌اند تا در صورت تحریم نفت ایران، با افزایش تولیدات مانع صعود قیمت در بازار جهانی نفت شوند.

تهران نیز در واکنش به تهدید‌ها و تحرک‌های اخیر مانور دریایی را در تنگه هرمز برگزار کرد و مقامات جمهوری اسلامی نیز تاکید کردند که در صورت افزایش تحریم‌ها راه عبور نفت از تنگه هرمز را سد می‌کنند.

تهدیدی که واشینگتن در واکنش به آن به طور صریح اعلام کرد که اجازه نمی‌دهد در روند انتقال نفت از تنگه هرمز اختلال ایجاد شود و از سوی دیگر در اقدامی که آن را پیامی جدی برای ایران توصیف کرده قراردادی 29 میلیارد دلاری با عربستان به منظور فروش جت‌های جنگنده منعقد کرد.

منبع: تحریریه دیپلماسی ایرانی 

نظر شما :