ایران از دو موشک جدید رونمایی می‌کند

۱۱ دی ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۹ کد : ۱۸۹۶۶۷۲ سرخط اخبار
سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 90 گفت: پس از حصول اطمینان از پاکسازی کامل منطقه شاهد انجام برخی پرتاب‌های موشکی توسط یگان‌های شناور علیه اهداف هوایی پیش‌بینی شده در بعدازظهر امروز خواهیم بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران امیر دریا دوم موسوی سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 90  با اشاره به آغاز نهمین روز رزمایش ولایت 90 اظهار داشت:‌ امروز در ادامه این رزمایش بزرگ بخشی از آزمایشات موشکی را پیش رو خواهیم داشت.

وی ادامه داد: به همین منظور و برای پاک‌سازی منطقه پرتاب‌ها و همچنین حصول اطمینان از برقراری ایمنی لازم و کامل برای جلوگیری از به مخاطره‌افتادن یگانهایی که در این مسیر تردد می‌کنند از صبح امروز یگان‌های شرکت‌کننده در رزمایش مشغول پاکسازی و قرق منطقه‌پرتاب‌های موشکی هستند .

امیر دریادار موسوی با بیان اینکه پس از حصول اطمینان از پاکسازی کامل منطقه شاهد انجام برخی پرتاب‌های موشکی توسط یگان‌های شناور علیه اهداف هوایی پیش‌بینی شده در بعدازظهر امروز خواهیم بود افزود: به این منظور یگان‌های شناور نسبت به، به پرواز درآوردن هواپیماهای بدون خلبان کنترل از راه دور به عنوان هدف هوایی اقدام خواهند کرد و متقابلاً پس از انجام قفل راداری نسبت به پرتاب موشک اقدام خواهد شد.

سخنگوی رزمایش ولایت 90 تاکید کرد: امروز شاهد دو پرتاب موشکی خواهیم بود که هر دو دستاورد جدیدی هستند.

وی گفت: یکی از این پرتاب‌ها مربوط به موشک سطح به هوا است که از روی یگان‌های شناور شلیک خواهد شد که البته به تازگی مورد آزمایش قرار می‌گیرد و همچنین در ادامه پرتاب موشک دوش‌پرتاب میثاق 2 را خواهیم داشت که نمونه‌های قبلی آن پیش از این آزمایش شده است.

دریادار دوم موسوی تصریح کرد: موشک میثاق 2 علیه اقدامات جنگ الکترونیک(جنگال) دشمن تجهیز شده است و می‌تواند علیه این اقدامات مقابله کند و با وجود اقدامات جنگال دشمن،‌ هدف خود را رهگیری کرده و سپس مورد اصابت قرار دهد. 

نظر شما :