احتمال برگزاری دادگاه سیف الاسلام در ژانویه

۱۰ دی ۱۳۹۰ | ۱۴:۵۶ کد : ۱۸۹۶۶۵۳ سرخط اخبار

سیف‌ الاسلام قذافی که در ماه نوامبر دستگیر شد، هم اکنون در انتظار محاکمه به اتهام فساد و جرائم جنگی است. انتظار می‌رود اولین جلسه محاکمه سیف الاسلام قذافی ژانویه سال جدید میلادی برگزار شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی میل، گروه‌های حقوق بشر در خصوص رفتار با سیف‌الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی ابراز نگرانی کرده‌اند.

سیف الاسلام پس از دستگیری توسط انقلابیون لیبی مدت 33 روز است که در سلول انفرادی و بدون دسترسی به مشاور حقوقی به سر می‌برد.

سیف الاسلام به خاطر زخمی شدن در حمله هوایی ناتو پیش از دستگیری مجبور شده بود نوک انگشتان خود را ببرد تا از بروز عفونت جلوگیری نماید.

پزشکان مجبور شدند تا نوک انگشتان وی را ببرند تا از گسترش عفونت به سایر بخش‌های بدن او جلوگیری نمایند.

یک گروه حقوق بشر مستقر در آمریکا اعلام کرد، سیف الاسلام در طول 33 روز بازداشت هیچ ارتباطی با دنیای خارج نداشته و به اعضای خانواده خود و یا وکیل دسترسی نداشته است.

از سوی دیگر گفته می‌شود دختر سرهنگ قذافی خواستار آغاز تحقیقات دادگاه بین‌المللی کیفری در خصوص شرایط مرگ پدرش بوده است.

عایشه قذافی دختر دیکتاتور سابق لیبی که پیش از دستگیری پدرش از لیبی فرار کرده بود اظهار داشت: مشاهده عکس‌های مرگ پدرش و نوع رفتار با جنازه او او را بسیار اندوهگین و ناراحت کرده است.

وی در نامه‌ای به خوزه لوئیس مورنو اوکامپو دادستان دادگاه بین المللی کیفری و نیک کافمن وکیل بین المللی نوشته است که پدر و برادر او (معتصم) به وحشتناک‌ترین وضع ممکن کشته شده‌اند و نوع رفتار با اجساد آنها بسیار نادرست بود.

در این نامه آمده است: تصاویر این وحشی گری‌ها در سراسر جهان پخش شده و من را بسیار آشفته و اندوهگین کرده است. 

نظر شما :