میان ریاض و تل آویو چه خبر است؟

۰۹ دی ۱۳۹۰ | ۱۹:۵۸ کد : ۱۸۹۶۶۳۲ سرخط اخبار
یک پایگاه عرب زبان با اشاره به قرارداد سی میلیارد دلاری فروش سلاح از سوی آمریکا به عربستان، آن را در راستای منافع کاخ سفید و با هدف کمک به اقتصاد این کشور دانست که در وضعیت وخیمی به سر می برد.
به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه نهرین نت با اشاره به امضای قرارداد نظامی میان عربستان و آمریکا آورده اسـت: در اقدامی برای تبدیل رژیم سعودی به نوک حمله نظام امنیتی منطقه ای ضد ایران و کاهش فشارهای امنیتی بر رژیم صهیونیستی، کاخ سفید از نهایی شدن قرارداد فروش جنگنده های اف 15 به ارزش 30 میلیارد دلار خبر داد.

"جاش ارنست" معاون سخنگوی کاخ سفید درباره این قرارداد گفت : این قرارداد روابط قوی و دائمی میان آمریکا و عربستان را تقویت می کند و نشانه پایبندی آمریکا به حمایت از توان دفاعی عربستان به عنوان رکن اصلی امنیت منطقه ای است.

این پایگاه ذکر کرد: این قرارداد حدود 3.5 میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا سود می رساند و برای 50 هزار آمریکایی شغل ایجاد می کند.

پایگاه فوق بیان کرد: آمریکایی ها در قراردادهای نظامی با عربستان از این کشور تعهد می گیرند که هرگز از این سلاحها علیه اسرائیل استفاده نکنند.

این پایگاه ذکر کرد: عربستان کانالهای پنهانی با رژیم صهیونیستی برقرار کرده است و تل آویو در تماس با مقامات سعودی قدردانی ویژه خود را از فتوای یکی از شیوخ درباره حرام بودن اسیر گرفتن نظامیان اسرائیلی به آنها اعلام کرده است.

شایان ذکر است مطابق قرارداد مذکور آمریکا قرار است 84 جنگنده اف-15 در اختیار عربستان قرار دهد و هفتاد جنگنده دیگر را نیز نوسازی کند.



نظر شما :