نماینده ایران در اوپک هشدار داد

۰۹ دی ۱۳۹۰ | ۱۶:۰۶ کد : ۱۸۹۶۶۲۸ سرخط اخبار
نماینده ایران در سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) به خبرگزاری رویترز گفت که غرب باید از برنامه‌های خود برای تحریم نفت ایران دست بکشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد علی خطیبی، نماینده ایران در اوپک در گفت و گویی تلفنی با خبرگزاری رویترز اظهار کرد: اگر تحریم‌ها (علیه ایران ) اعمال شود شرایطی ناهنجار ایجاد خواهد کرد و در چنین شرایطی هر اتفاقی ممکن است رخ دهد، و اگر هرمز بسته شود هیچ نفتی از منطقه خلیج فارس نمی‌تواند صادر شود. این شرایطی بدی برای همه خواهد بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر همه از شکلی که بازار نفت دارد، رضایت دارند؛ بنابر این چرا برخی کشورها می خواهند کاری کنند که این شرایط تغییر کند.

خطیبی افزود: ایران به ویژه در نشست اخیر اوپک تلاش زیادی کرده است تا اطمینان حاصل کند که تعادل خوبی در بازار برقرار است پس منطقی نیست برخی کشورها این شرایط را تغییر دهند.

نماینده ایران در اوپک تاکید کرد: ما واقعا امیدواریم که بدترین شرایط به وقوع نپیوندد، زیرا چنان شرایطی به همه صدمه خواهد زد. ما می خواهیم اوضاع با ثبات بماند و برای مصرف کنندگان، تولید کنندگان و سرمایه گذاران رضایتبخش باشد.



نظر شما :