هشدار روسیه به غرب در خصوص ایران

۰۹ دی ۱۳۹۰ | ۱۶:۰۴ کد : ۱۸۹۶۶۲۶ سرخط اخبار
نماینده روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که راه حل مسالمت‌آمیز مسایل ایجاد شده میان ایران و غرب ممکن است و برای حذر از پیامدهایی جدی باید مسیر مذاکرات دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه خبری راشا تودی گزارش داد: ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل معتقد است که بحران در حال ظهور میان ایران و کشورهای غربی "بزرگ ترین خطر" در سال جدید میلادی خواهد بود.

این گزارش با اشاره به تهدید ایران به بستن تنگه هرمز در صورت تحریم نفت ایران و واکنش آمریکا به آن و نگرانی های ایجاد شده در جامعه بین المللی در پی این تحولات افزود: چورکین در گفت وگویی با "راشا تودی" درباره استراتژی روسیه و شورای امنیت سازمان ملل برای این موضوع و دیگر مسایل اساسی به وقوع پیوسته در خاورمیانه در سال 2011 میلادی نظیر بهار عربی اظهار نظر کرد.

چورکین در خصوص مساله ایران و کشورهای غربی گفت که " این سناریوی بسیار خطرناکی است " اما " ما معتقدیم یک راه حل مسالمت آمیز ممکن است".

وی خاطر نشان کرد که برای حذر از پیامدهایی جدی باید مسیر مذاکرات دنبال شود.

چورکین درعین حال گفت که در نگرانی دیگر کشورها درباره برنامه هسته‌یی ایران روسیه نیز سهیم است " اما این پیشنهاد را نمی پذیرد که بهترین راه برای جلوگیری از یک جنگ به راه انداختن جنگ باشد."

نماینده روسیه در سازمان ملل ادامه داد: موضع مستمر ما و تلاش ما انجام هر کاری که می توانیم برای جلوگیری از اجرای این سناریوی فاجعه منطقه ای در سال 2012 است.



نظر شما :