کیم جونگ اون آب پاکی را بر دست همه ریخت

۰۹ دی ۱۳۹۰ | ۱۳:۵۹ کد : ۱۸۹۶۶۲۰ سرخط اخبار
کره‌شمالی به کره‌جنوبی و غرب هشدار داد که انتظار نداشته باشند تغییری در سیاست‌های این کشور پس از مرگ کیم جونگ ایل رخ دهد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، کره‌شمالی در اولین ارتباط خود با جهان خارج پس از مرگ کیم جونگ ایل، رهبر فقید این کشور همچنان رویکرد سابق خود را حفظ نموده و اعلام کرد، کره‌جنوبی و غرب نباید انتظار داشته باشند که کره‌شمالی تغییری در سیاست‌های خود ایجاد کند.
کره‌شمالی همچنین اعلام کرد، موضع تقابلی این کشور علیه کره‌جنوبی تغییر نخواهد کرد و همچنین مخالفان خود را "احمق" توصیف کرد.
پس از مرگ کیم جونگ ایل در تاریخ 17 دسامبر، غرب و کره‌جنوبی از نزدیک شرایط را در کره شمالی رصد می‌کردند تا مشاهده کنند که آیا کیم جونگ اون، رهبر جوان جدید کره‌شمالی که جانشین پدرش شده، تغییری در سیاست‌های این کشور هسته‌ای ایجاد خواهد کرد یا خیر.
سیاست "اول ارتش" کره‌شمالی این کشور را تبدیل به یک کشور منزوی و نزدیک به توانمندی‌های تسلیحاتی هسته‌ای کرده است.
یک مجری تلویزیون دولتی کره شمالی بیانیه کمیسیون دفاع ملی این کشور را قرائت کرد که در آن آمده بود: در مقطع فعلی ما با اطمینان اعلام می‌کنیم که سیاستمداران احمق در جهان از جمله عروسک‌های خیمه شب‌بازی آنها در کره‌جنوبی نباید انتظارهیچ‌گونه تغییری از ما داشته باشند.
کره شمالی سابقه طولانی‌مدت در استفاده از عبارات خصمانه و تهاجمی علیه کره‌جنوبی دارد، به ویژه پس از اینکه دولت محافظه‌کار لی میونگ باک، قدرت را در سال 2008 در کره جنوبی به دست گرفت و به سیاست تعامل با کره شمالی پایان بخشید.
کره شمالی پیش از این چندین مرتبه تهدید کرده بود، سئول پایتخت کره جنوبی را تبدیل به "دریای آتش" می‌کند.
در بیانیه کمیسیون دفاع ملی کره شمالی که مهم‌ترین نهاد دولتی در این کشور محسوب می‌شود، آمده است: ما هرگز با دولت لی میونگ باک تعامل نمی‌کنیم.
در این بیانیه همچنین از کیم جونگ اون، پسر سوم کیم جونگ ایل که 27 ساله است و جانشین پدرش شده برای اولین‌بار به عنوان "رهبر کبیر" نام برده شده است.
لقب "رهبر کبیر" که متعلق به پدر و پدربزرگ کیم جونگ اون است، تازه‌ترین لقبی است که وی به ارث برده است.
در این بیانیه آمده است، کره‌شمالی با حضور رهبر کبیر، کیم جونگ اون، متحد است.
مراسم تشییع جنازه رسمی کیم جونگ ایل و دوره رسمی عزاداری در کره شمالی روز پنجشنبه به پایان رسید.
صدها هزار نظامی و غیرنظامی برای شرکت در مراسم این روز در میدان اصلی پیونگ یانگ تجمع کرده بودند.
همسایگان کره شمالی منتظر هستند تا تاثیرات تغییر رهبری در این کشور را بر روابط آن با جامعه جهانی ارزیابی کنند.
کره شمالی از لحاظ حقوقی همچنان در جنگ با کره جنوبی است.
کورت کمپل، دستیار وزیرخارجه آمریکا در امور آسیای شرقی و اقیانوس آرام به منطقه اعزام شده است تا با در پکن، سئول و توکیو با همتایان خود درباره اوضاع کره شمالی رایزنی کند.
همزمان، وزرای دفاع آمریکا و کره جنوبی روز پنجشنبه به صورت تلفنی اوضاع این کشور را بررسی کردند.

 

نظر شما :