موساد: دستیابی ایران به بمب اتم موجودیت اسرائیل را تهدید نمی‌کند

۰۸ دی ۱۳۹۰ | ۱۵:۱۹ کد : ۱۸۹۶۶۱۰ سرخط اخبار
تامیر پاردو رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) اعلام کرد که تل‌آویو از راه‌های مختلفی برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران تلاش می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص بر خلاف تصریح گزارش‌های متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر مسالمت‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران، آمریکا به همراه برخی کشورهای غربی ایران را به پیشبرد اهداف نظامی در این برنامه متهم می‌کنند؛ امری که تاکنون کوچک‌ترین مدرکی برای آن ارائه نشده و فقط بر اساس ادعا مطرح شده است.

هاآرتص در شماره امروز خود اعلام کرد که پاردو در خلال دیدار خود با جمعی از سفرای اسرائیل در کشورهای مختلف، اعلام کرد که وی بر این اعتقاد نیست که دستیابی ایران به قدرت اتمی به مثابه تهدید موجودیت اسرائیل است.

این سخن در حالی مطرح می‌شود که آمریکا و قدرت‌های غربی با وجود سال‌ها تهدید و فشار سنگین سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای بر ایران در متوقف کردن برنامه‌های صلح‌آمیز و پیشرفت هسته‌ای ایران ناکام مانده‌اند.

این روزنامه به نقل از ۳ سفیر از سفرای مختلف که در این نشست حضور داشتند اعلام کرد که رئیس موساد تاکید کرده است که اسرائیل از طریق‌های مختلفی برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران تلاش می‌کند.

پاردو در این نشست تاکید کرد، اگر ایرانی‌ها در نهایت به بمب اتمی دست پیدا کنند، این امر تهدیدی برای اسرائیل هست اما لزوما تهدید موجودیت اسرائیل نخواهدبود.

رژیم صهیونیستی بیش از 300 کلاهک اتمی در اختیار دارد و برنامه اتمی این کشور تحت نظارت هیچ نهاد بین‌المللی قرار ندارد و علاوه بر این از حمایت‌های قدرت‌های غربی نیز برخوردار است و خود را به قوانین بین‌المللی پایبند نمی‌داند.


نظر شما :