ترکها می گویند سه ماهه می توانند هواپیما بسازند

۰۸ دی ۱۳۹۰ | ۱۵:۱۰ کد : ۱۸۹۶۶۰۹ سرخط اخبار
"بن علی ایلدیریم" وزیر حمل و نقل، دریانوردی و ارتباطات ترکیه در یک گفتگوی تلویزیونی با کانال خبر ترک در مورد توان و ظرفیت ساخت هواپیما در کشورش مدعی شد که این کشور می‌تواند ظرف مدت 3 ماه هواپیمای ملی خود را بسازد، ولی قبل از هر چیز باید بتوان مجوز پرواز برای این هواپیما را اخذ کرد.

به گزارش فارس، وی گفت که در این زمینه انحصار عملی شرکت‌های بوئینگ و ایرباس مطرح است و هواپیمای تولید شده توسط ترکیه نمی‌تواند بدون مجوز این شرکت‌ها به پرواز درآید.

ایلدیریم در ادامه خاطرنشان کرد که برای حل این مشکل، ترکیه ابتدا با لیسانس یک شرکت خارجی اقدام به تولید هواپیما خواهد کرد و در نظر است تا سال 2023 اولین هواپیمای ساخت ترکیه به نام "اوزگون" را به بازار عرضه کنند.

وی تصریح کرد که غربی‌ها با کوچکترین بهانه بلافاصله تحریم اعمال کرده و از ارائه هرگونه خدمات خودداری می‌کنند، ولی اگر روزی بیاید که نیاز و ضرورت ایجاب کند، در این صورت کسی منتظر مجوز غربی‌ها نخواهد ماند.

اظهارات تسلیم گرایانه وزیر حمل و نقل، دریانوردی و ارتباطات ترکیه در مقابل غربی‌ها با واکنش برخی نویسندگان و روزنامه نگاران مسلمان و مستقل ترکیه قرار گرفت.


نظر شما :