آمریکا «ارتش آزاد سوریه» را تجهیز کرد

۰۸ دی ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۴ کد : ۱۸۹۶۶۰۶ سرخط اخبار
نا به اعلام منابع محلی آمریکا تروریست های مخالف سوریه را با سلاح های سنگین و آموزش های ویژه برای ناامنی و اقدامات تروریستی در سوریه مجهز کرده است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، منابع موثق از درون گروهک‌های تروریستی سوریه موسوم به ارتش آزاد سوریه در جبل الزاویه به این پایگاه اعلام کردند که آمریکا برای افزایش تاثیرگذاری اقدامات تروریستی این شبه نظامیان در ایجاد ناامنی و خرابکاری در سوریه، آنها را به سلاح‌های سنگین مجهز کرده است.
 
بر اساس این گزارش، گروهک‌های تروریستی سوریه اکنون سلاح‌های سنگین از جمله موشک‌های کنترل از راه دور و ضدزرهی در اختیار دارد و توپ‌های سنگین و موشک اندازهای کاتیوشا از نوع 40 دهنه از دیگر امکاناتی است که این نیروها در اختیار گرفته‌اند.

این منابع تعداد این نیروها را بالغ بر 6 هزار نفر دانسته وتاکید کرد که آنها در منطفه ادلب و اطراف آن مستقر هستند، برخی از آنها نیز از شهروندان و غیرنظامیان سوری هستند.

سوریه از ماه مارس گذشته شاهد ظهور گروهک‌های مسلحی است که از جانب کشورهای غربی حمایت می‌شوند و تاکنون به گفته فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه، بیش از 1200 نیروی امنیتی و ارتش سوریه را کشته‌اند.

این منابع از ارتباطات مستمر این افراد به هیئت‌های دیپلماتیک خارجی در جبل الزاویه اشاره کرده و اعلام کردند که برخی از مسئولان از مخالفان سوری با خودروهای دیپلماتیک ترکیه تردد می‌کنند. دو روز پیش نیز خودروهای مشابه افراد مشکوکی را در مقابل منطقه مرزی شنان منتقل می کردند که به نظر می رسد آمریکایی هایی هستند که برای آموزش اقدامات تروریستی به ارتش آزاد سوریه به این منطقه اعزام شده اند، این آموزش ها در خاک ترکیه و در پایگاه آمریکایی انجرلیک صورت می گیرد.

بنا به گفته این منابع مأموریت این افراد علاوه بر آموزش تروریست های مخالف سوریه، مراقبت از تحرکات ارتش سوریه برای آمادگی برای مراحل بعدی است.

نظر شما :