شکایت اسرائیل از امریکا به دلیل فروش بمب‌های معیوب

۰۷ دی ۱۳۹۰ | ۱۸:۵۴ کد : ۱۸۹۶۵۹۵ سرخط اخبار

به دنبال فروش بمب‌های معیوب آمریکایی به رژیم صهیونیستی، این رژیم از مقامات واشنگتن در این خصوص توضیح خواست.

به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم در پی خرید چندین بمب هوشمند دارای نقص‌ فنی که ممکن بود قبل از موعد مقرر منفجر شود، از مقامات آمریکا توضیح خواسته است.

بنا بر این گزارش، بعد از پیروزی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در سال ‌٢٠٠٩ میلادی، آمریکا ‌٥٥ بمب هوشمند از نوع "GBU-28" که بمب‌های ضد بتنی هستند، به رژیم صهیونیستی تحویل داد و بعدها مشخص شد این بمب‌ها حاوی قطعات کوچک الکترونیکی هستند که ممکن است باعث انفجار بمب قبل از اصابت هدف و یا پس از شلیک شود.

به گزارش روزنامه اورشلیم پست، بمب‌های مذکور در راستای همکاری‌های نظامی‌ آمریکا و رژیم صهیونیستی در اختیار این رژیم قرار گرفته، برای نابود کردن استحکامات زیرزمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از نوع بمب‌های هوشمند هستند.

این بمب‌ها ساخت شرکت "کمان" وابسته به وزارت دفاع آمریکا است که قیمت هریک از آنها ‌١٥٠ هزار دلار است و وزن هر کدام از آنها به ‌٣/٢ تن می‌رسد.

کلاهک انفجاری این بمب‌ها ‌٦٣٠ کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند تا عمق شش متری بتن مسلح نفوذ کند و یا به عمق ‌٣٠ متر در زمین وارد شود و سپس به انهدام هدف بپردازد.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که با شرکت کمان به توافق‌هایی رسیده است و براساس آین توافق‌ها شرکت مذکور قطعات الکترونیکی بمب‌ها را عوض می‌کند و ‌٧٥/٤ میلیون دلار نیز به دولت آمریکا می‌پردازد. 

نظر شما :