هند پول نفت ایران را از طریق روس‌ها می‌دهد

۰۷ دی ۱۳۹۰ | ۱۸:۵۳ کد : ۱۸۹۶۵۹۴ سرخط اخبار

شرکت‌های هندی به دنبال پرداخت بهای نفت خام وارداتی از ایران از راه بانک‌های روس هستند.

به گزارش ایسنا، روزنامه هندوستان تایمز در گزارشی در مورد برنامه شرکت‌های نفتی هندی برای پرداخت بهای نفت خام وارداتی خود از ایران نوشته است که اکنون شرکت‌های نفتی دولتی بعد از پرداخت بهای نفت خام وارداتی خود از ایران از طریق ترکیه، روسیه را به عنوان مسیر دیگری برای این منظور به بانک مرکزی هند پیشنهاد کرده اند.

شرکت نفت هند (Indian Oil Corporation-IOL)، بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام، پیشنهاد کرده است که دو حساب بانکی در بانک گازپروم (Gazprom bank) در مسکو افتتاح شود.

یک مقام بلندپایه شرکت نفت هند به روزنامه هندوستان تایمز گفت: "این پیشنهاد به دنبال دیدار یک هیات بلندپایه هندی متشکل از مقامات بانک مرکزی هند، دولت هند، Union Bank of India و شرکت‌های نفتی چون شرکت نفت هند، شرکت هندوستان پترولیوم، شرکت پالایش و پتروشیمی منگلور و شرکت نفت اسار از روسیه در 13 تا 15 جولای 2011 برای تبادل نظر با مقامات سه بانک روسی مطرح شده است. در جریان این تبادل‌نظرها مشخص شد که پرداخت به شرکت ملی نفت ایران از طریق بانک گازپروم امکان پذیر است".

مقام مذکور گفت که یکی از این دو حساب بانکی برای انجام معاملات یورویی و دیگری برای انجام معاملات به روبل روسیه استفاده خواهد شد که مبالغ به یورو یا روبل از هند به حساب یورو یا روبل شرکت نفت هند در بانک گازپروم روسیه و از آن‌جا به بانک مرکزی ایران منتقل خواهد شد (بانک مرکزی ایران می‌تواند همه مبالغ واریزی به حساب شرکت ملی نفت این کشور را دریافت کند).

او گفت که بانک مرکزی ایران نیز در بانک گازپروم دارای حساب است و روش و ارز پرداختی در حال نهایی شدن است.

گازپروم سومین بانک بزرگ روسیه است. 

نظر شما :