مطرح کردن هولوکاست تحریم‌ها را 10 سال جلو انداخت

۰۷ دی ۱۳۹۰ | ۱۸:۴۵ کد : ۱۸۹۶۵۸۸ سرخط اخبار
سیدفاضل موسوی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز طی نطق میان دستور در صحن علنی مجلس اظهار داشت: غرب و دنیای صهیونیسم بداند که حق ندارند تحت هیچ شرایطی با عناوین فریبکارانه همه مصوبات سازمان ملل را نادیده گرفته و کشورهایی مانند افغانستان،‌ عراق و لیبی را ویران کنند. 

به گزارش فارس، وی افزود: ما ایرانی هستیم و فرزند عاشورا و آماده مقابله جدی با هر متجاوزگر میهن و باورهای دینی‌مان.

این نماینده مجلس ادامه داد: آنچه در کشور است، حاصل عملکرد ما در مجلس است چرا که به حکم وظیفه تمام ارکان نظام بر اساس قانون مجلس و نظارت آن باید مدیریت شده و رفتار کنند. حال سؤال اینجاست که آیا ما نمایندگان از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها باخبر هستیم و یا از تاراج سرمایه‌های کشور توسط کشور همسایه خبر داریم؟

موسوی تصریح کرد: تنها در یک حوزه مشترک در سال 89 مبلغ زیادی از فروش گاز و 400 هزار بشکه نفت روزانه از سوی قطر استخراج شده است و ما نمایندگان برای این تاراج چه تدبیری اندیشیده‌ایم آیا ما نمی‌توانستیم با وضع قوانینی آن ثروت رویایی را برای کشور خودمان مدیریت کنیم تا شاید بیکاری، تورم، رشد اقتصادی منفی و فساد اداری و فساد مالی معنی‌دار نباشد. 

وی با تاکید بر اینکه مجلس باید برای تحریم‌ها و تهدیدها و نظارت بر امور تدبیر جدی کند، گفت: امروز مردم منتظر رای جدی قوه قضائیه درخصوص مفسدین اقتصادی برای مقابله جدی با اینگونه فسادها و جلوگیری از تکرار آنها هستند.

این نماینده مجلس با اشاره به درآمد دولت در سال گذشته گفت: دولت حدود 1400 میلیارد دلار درآمد داشته است لذا باید گزارش دهد که با این مبلغ برای کشور چه کرده است چراکه امروز دولت در قامت یک حزب تمام وارد عرصه انتخابات شده است و این برای کشور یعنی سم مهلک.

موسوی خطاب به احمدی‌نژاد گفت: شما جدا از درآمد مالی فراوانی که در اختیار دولت‌تان بوده است، باید به پیشگاه ملت و مجلس جواب دهید چراکه موضع‌گیری‌هایی که کرده‌اید، هزینه‌های بسیاری برای کشور داشته است؛ هولوکاست فراموش شده بود اما شما با مطرح کردن آن 10 سال تحریم‌ها را جلو انداختید. کاغذ پاره، خس و خاشاک، بزغاله برای کشور چه هزینه‌هایی در بر داشته است.

وی اضافه کرد: جمله بسیار زشتی ‌روز گذشته توسط یک مسئول دولتی گفته شد. رضاخان برخاسته از ‌محیط طویله ‌سه دوره مدرس را تحمل کرد.
 
این نماینده مجلس اظهار داشت: باید بسیار غصه خورد چرا‌که در سال 59 یک جریان با اصرار آقای بنی‌صدر را بنا به مصلحت خودشان به کشور تحمیل کردند. آیا امروز این چنین افرادی باز به مصلحت خود نمی‌خواهند کسانی را بر کشور تحمیل کنند؟
 
موسوی با طرح این سؤال که آیا مقید به دین و قانون اساسی و راه امام و رهبری هستیم، گفت: اگر هستیم باید زمینه حضور تمام جریان‌های سیاسی داخل نظام را فراهم کنیم. اگر این حق مسلم است، چرا زمینه را مهیا نمی‌کنیم چرا‌که 65 تا 70 درصد رای‌ها در شرایط عادی و عادلانه متعلق به جریانی غیر از جریان حاکم امروز است، اگر باور ندارید، زمینه‌اش را فراهم کنید. 

نظر شما :