کانادا چقدر متضرر شد؟

۰۷ دی ۱۳۹۰ | ۱۳:۴۳ کد : ۱۸۹۶۵۶۹ سرخط اخبار
کارشناسان کانادایی اظهار کردند که امکان دارد کانادا به دلیل تحریم‌هایی که اخیرا بر ایران اعمال کرده و توقف فعالیت سرمایه‌گذاران مهاجر را منجر شده است، میلیون‌ها دلار در حوزه سرمایه‌گذاری ضرر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، خبرگزاری فرانسه از مونترال گزارش داد: در ماه نوامبر کانادا سومین دور از تحریم‌ها را علیه ایران به دلیل دنبال کردن برنامه هسته‌یی در این کشور اعمال کرد. این تحریم‌ها در عمل "کلیه تبادلات" با ایران را هدف می‌گیرد.

ونسان ولی، وکیل اهل مونترال روز سه شنبه به خبر گزاری فرانسه گفت: اگرچه این قانون استثنائاتی دارد اما به شکلی موثر مانع از آن ارسال وجوه ایرانی‌هایی می شود که خواستار مهاجرت به کانادا هستند زیرا آنها نمی توانند در بانک‌های کانادا حساب باز کنند.

این گزارش حاکی است: ایرانی‌ها پس از چین دومین گروه بزرگ سرمایه گذاران مهاجر در کانادا محسوب می شوند. اطلاعات گردآوری شده فقط در ایالت فرانسوی زبان کبک نشان می دهد که آنها 1695 تقاضا در سال 2010 داشته اند که این رقم در مورد چینی ها در همان سال 5999 بوده است.

یک عضو اتحادیه صنعتی کانادا اظهار کرد که هر کارگشای مهاجر سرمایه ای را با خود به همراه می آورد که به او اجازه می دهد 784 هزار دلار را با یک وام بانکی به عنوان بخشی از برنامه دولت برای پنج سال سرمایه گذاری کند.

اما در تاریخ 22 دسامبر وزارت مهاجرت کبک اعلام کرد که دیگر تقاضاهای مهاجران سرمایه گذار احتمالی را نمی پذیرد زیرا در انتظار دریافت جزییات بیشتر از جانب دولت فدرال است.

در عین حال بانک‌ها خاطرنشان کرده‌اند که دیگر برای مهاجران ایرانی حساب باز نمی‌کنند و بنا بر این دیگر به آنها وامی نمی‌دهند.

عضو اتحادیه صنعتی کانادا هشدار داد که این امر همچنین به شرکت‌های کانادایی که به صادرات و واردات کالا با ایران می پردازند ضربه خواهد زد.



نظر شما :