چرا واشنگتن از برغوثی حمایت کرد؟

۰۷ دی ۱۳۹۰ | ۱۳:۳۹ کد : ۱۸۹۶۵۶۸ سرخط اخبار
منابع رژیم صهیونیستی از پیشنهاد دولت آمریکا به این رژیم مبنی بر آزادی مروان البرغوثی برای مشارکت در انتخابات آتی فلسطین خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این منابع به نگرانی دولت آمریکا نسبت به احتمال پیروزی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در انتخابات آینده فلسطین اشاره کردند.

بر اساس گزارش رادیو رژیم صهیونیستی و به گفته این منابع، نگرانی آمریکا پس از اطلاعات تایید شده از سوی برخی کشورهای عربی درباره تصمیم محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای ترک سمتش و عدم نامزدی وی برای پست ریاست این تشکیلات که راه را برای پیروزی حماس در انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان باز می‌کند، شدت یافته است.

منابع صهیونیستی همچنین اعلام کردند، یک هیات آمریکایی مهم طی ماه‌های گذشته در تماس با مسئولان تل‌آویو پیشنهاد آزادی مروان البرغوثی، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح را که در زندان‌های این رژیم اسیر است، بررسی کرده تا بتواند در انتخابات آتی، رهبری جنبش فتح را مقابل حماس بر عهده بگیرد.

بر اساس این گزارش، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شدت با این پیشنهاد مخالفت کرده، اما برخی دیگر از مسئولان این رژیم با آزادی البرغوثی مخالفتی ندارند.

به گفته این منابع، واشنگتن به مسئولان اسرائیلی تاکید کرده که باید با جدیت گزینه‌های مختلف را بررسی کنند زیرا هرگز قادر نخواهند بود مانع از برگزاری هرگونه انتخابات در فلسطین شوند.


نظر شما :