درخواست حریری برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه

۰۶ دی ۱۳۹۰ | ۲۲:۵۰ کد : ۱۸۹۶۵۶۱ سرخط اخبار
خبرگزاری فارس: سعد حریری خواستار منطقه پرواز ممنوعه برفراز سوریه شد

نخست‌وزیر سابق سوریه بدون توجه به روند اصلاحات در سوریه و امضای پروتکل اعزام ناظران اتحادیه عرب به این کشور، خواستار ارجاع پرونده دمشق به شورای امنیت و ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه شد.

 

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "المنار"، "سعد الحریری" نخست‌وزیر سابق لبنان از اتحادیه عرب خواست تا پرونده سوریه را به شورای امنیت ارجاع دهد و طرح منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه اجرایی شود.

وی در شبکه اجتماعی تویتر با نادیده گرفتن همکاری‌های دمشق با اتحادیه عرب و امضای پروتکل اعزام ناظران به سوریه نوشت: اتحادیه عرب نباید منتظر بماند و باید بطور مستقیم به شورای امنیت مراجعه کند و اگر روسیه در این نشست از حق وتو استفاده کرد، می توان نیروی مشترکی با ترکیه علیه سوریه تشکیل داد.

حریری در پاسخ به سوالی درباره این‌که آیا زمان آن فرا رسیده که سفرای عرب سوریه را ترک کنند، گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده که همه چیز از این رژیم سوریه دوری کند و جدا شود.
 
وی درباره اظهارات "فایز غصن" وزیر دفاع لبنان درباره نفوذ عناصر القاعده به سوریه با لحنی توهین آمیز مدعی شد که تنها نیروهای دولتی وابسته به بشار اسد هستند که القاعده سوریه را تشکیل داده‌اند.
 
وی در پاسخ به سوالی درباره اوضاع بحرین گفت که پیش از صحبت کردن درباره این موضوع باید بگوید که همه باید چشم‌های خود را باز کنند و حوادث بحرین را با سوریه مقایسه نکنند.
 
حریری همچنین در پاسخ به یک سوال دیگر درباره گفت‌وگوهای ملی تصریح کرد: گفت‌وگوهای ملی درباره راهبرد دفاعی نکته‌ مهمی است زیرا ما با کسی صحبت می کنیم که به حرفهای ما گوش نمی دهد.
وی تاکید کرد که قصد ندارد حیات سیاسی لبنان را بزودی ترک کند.
 
حریری رئیس جریان 14 مارس لبنان است که خصومت‌ دیرینه‌ای با دمشق بدلیل حمایتش از مقاومت دارد. بسیار از منابع آگاه اعلام می‌کنند که همین جریان در پشت پرده قاچاق اسلحه برای عناصر مسلح سوریه  قرار داد و تاکنون چندین محموله قاچاق مرتبط با 14 مارس در لبنان و آبهای سوریه شناسایی شده‌اند.



نظر شما :