وقتی مالت هم ایران را تحریم می‌کند!

۰۵ دی ۱۳۹۰ | ۱۸:۴۳ کد : ۱۸۹۶۵۰۵ سرخط اخبار
موضوع تحریم ایران در حال تبدیل شدن به موضوعات طنز در رسانه‌هاست.

به گزارش «تابناک»، از هنگامی که کشورهای غربی، دست به تحریم‌های گوناگون اقتصادی و فنی ایران زدند، نزدیک 33 سال دقیقا برابر با عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد؛ اما همیشه این دولتمردان غربی بودند که نه تنها به شکست خود اعتراف کردند، بلکه به ناتوانی در رویارویی با ایران نیز لب به سخن گشوده‌اند.

در خبر‌ها آمده بود، دولت مالت از تحریم‌های اعمال شده آمریکا ضد شرکت‌های کشتیرانی ایران حمایت کرد.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، دو روز پیش، دولت آمریکا نام یک شخص و ده شرکت کشتیرانی مرتبط با ایران را که در کشور مالت مستقر هستند، در فهرست تحریم‌های تجاری خود گذارد.

بر پایه این گزارش، «دیوید کوهن»، معاون وزیر دارایی آمریکا در امور اطلاعات مالی تأکید کرد: این فرد و شرکت‌ها به دلیل تلاش برای دور زدن تحریم‌های ایران مجازات می‌شوند.

وزارت امور خارجه مالت نیز در این باره در بیانیه‌ای اعلام کرد، این شرکت‌ها را تعطیل نمی‌کند، ولی با اعمال تحریم‌ها، این شرکت‌ها دیگر نمی‌توانند قراردادهای جدید ببندند.

وقتی این خبر خوانده می‌شود، تنها یک نکته به ذهن می‌رسد که در این بیت شعر نهفته است:

آنجا که عقاب پر بریزد
از پشه لاغری چه خیزد

گفتنی است، جمهوری مالت، مجمع الجزایری است که در جنوب اروپا در مرکز دریای مدیترانه قرار دارد. تنها درآمد این جزیره کوچک، تورسیم است آن هم به دلیل سواحل مدیترانه‌ای که دارد و البته شمار مختصری دانشگاه‌های توریستی است که چندان مدرک معتبری هم ندارند.

همچنین باید گفت که مالت کلا 400 هزار نفر جمعیت دارد، ولی به دلیل حجم پایین تولیداتش، بیش از 80 درصد مواد غذایی مردم کشورش را از راه واردات تأمین می‌کند.

نظر شما :