دروازه جنگ توکیو آتش گرفت

۰۵ دی ۱۳۹۰ | ۱۵:۱۲ کد : ۱۸۹۶۴۹۲ سرخط اخبار

مسوولان معبد جنجال برانگیز 'تاسوکونی' ژاپن که از آن به عنوان معبد جنگ یاد می شود، اعلام کردند که بامداد روز دوشنبه دروازه چوبی این معبد به دست افراد ناشناس به آتش کشیده شده است.

معبد یاسوکونی، یک معبد شینتو است که در شهر توکیو به مناسبت یادبود فرماندهان ارتش امپراتوری ژاپن که در جنگ جهانی دوم جنایتکار جنگی شناخته شده اند و نیز دو میلیون و 500 هزار ژاپنی کشته شده در این جنگ بنا شده است.

کشورهای چین و کره جنوبی که در این جنگ شاهد جنایات گسترده سربازان ارتش امپراتوری ژاپن علیه شهروندان خود بوده اند، این معبد را نماد نظامیگری گذشته ژاپن قلمداد می کنند.

خبرگزاری فرانسه از توکیو به نقل از مسوولان این معبد افزود: این آتش سوزی در دروازه موسوم به 'الهه ها' که در سال 1934 ساخته شده است، رخ داد.

مسوولان معبد گفتند موفق به مهار آتش سوزی شده اند اما تحقیقات نشان می دهد که قبل از آتش سوزی، فردی مایعات قابل احتراق بر روی این دروازه پاشیده است.

رسانه های ژاپن بتازگی گزارش هایی درباره انتشار مطالب تهدید آمیز از سوی اتباع کره ای ساکن در ژاپن در سایت اجتماعی ' توییتر' و تهدید آنها به آتش کشیدن این معبد منتشر کرده اند.

با این حال سخنگوی پلیس توکیو با رد گمانه زنی ها در این زمینه گفت: ما قبل از بروز این حادثه، از چنین تهدیدهایی آگاه بودیم.

وی افزود: ما هر روز شاهد چنین تهدیدهای اینترنتی علیه نخست وزیر و کشور هستیم و همه موارد را بررسی خواهیم کرد. 

نظر شما :