۱۰ نکته جالب درباره کیم جونگ ایل

۰۴ دی ۱۳۹۰ | ۱۸:۰۴ کد : ۱۸۹۶۴۶۰ سرخط اخبار
به گزارش باشگاه خبرنگاران  پایگاه اطلاع رسانی استرالیا نیوز به مناسبت درگذشت کیم جونگ ایل رهبر کره شمالی موارد جالبی از زندگی او را منتشر کرده است.

۱- اولین مطلبی که این پایگاه اینترنتی به آن اشاره کرده مشخص نبودن تاریخ و محل تولد، کیم جونگ ایل است.

دراین گزارش آمده است: به نظر می رسد هیچ کس دقیقا نمی داند کجا و کی رهبر کره به دنیا آمده است. براساس آنچه خانواده او در بین مردم و مطبوعات منتشر کرده اند کیم جونگ ایل در سال ۱۹۴۲ در روستایی در کنار کوهستان پائکتو کره شمالی به دنیا امده اما ساکنان شوروی می گویند، مدارک و اوراق آنها نشان می دهد کیم در سال ۱۹۴۱در روستای ویاتسکویه سیبری متولد شده است.

بنابر ادعای کره ای ها به هنگام تولد کیم، یک پرستو در آسمان مژده آمدن بهار را سر داده، ستاره جدیدی در آسمان کره دیده شده و علاوه بر آن، دو رنگین کمان نیز در آسمان خودنمایی کرده اند.

۲- اولین حضور تأیید شده کیم جونگ ایل در ملأ عام به اوایل دهه ۷۰ میلادی برمی گردد که او در حال سپری کردن تعطیلات در کشور مالت بوده است، جایی که وی از دوم مینتوف نخست وزیر مالت به طور خصوصی زبان انگلیسی آموخت.

۳- در سال ۱۹۹۴ وقتی او جانشین پدر خود کیم ایل سونگ شد تا رهبری کره شمالی را در دست بگیرد، به او بیش از ۲۰۰ لقب رسمی اعطا شد. القابی نظیر "ستاره راهنمای قرن ۲۱"، "ژنرال اعظمی که از آسمان نازل شده"، "سیاستمدار شگفت انگیز"، "فرمانده همیشه پیروز"، "اراده آهنین" و "عالیترین تجسم عشق انقلاب".

۴- وقتی اولین زمین گلف پیونگ یانگ در سال ۱۹۹۴ افتتاح شد، افتخار انجام اولین بازی نصیب کیم ایل شد. پس از بازی عنوان شد او عملکرد خیره کننده ای داشته و گفته شده ۱۷ محافظ رهبر کره شاهد عملکرد چشمگیر او بوده اند.

۵- در سال ۲۰۰۶، آمریکا در واکنش به آزمایش موشک هسته ای کره شمالی، تحریم ها علیه این کشور را تشدید کرد. آمریکا که از علاقمندی رهبر کره به کالاهای لوکس اطلاع داشت، برای ضربه زدن به او ورود ۶۰ قلم کالا و خدمات لوکس از قبیل قایق های تفریحی(کرجی)، قایق موتوری و حتی تمبرهای نادر را به کره شمالی ممنوع کرد.

۶- علاوه بر این آمریکا ورود تلویزیون های بزرگتر از ۷۴سانتی متر به کره شمالی را نیز ممنوع کرد، این هم در جهت تحت تأثیر قرار دادن سبک زندگی کیم جونگ ایل بوده است. رهبر کره شمالی عاشق فیلم بود، او مجموعه ای شامل ۲۰ هزار فیلم ویدیوئی و دی وی دی از جمله رمبو، جمعه سیزدهم و مجموعه کامل آثار الیزابت تیلور را داشت.

۷- در سال ۱۹۸۷، کیم جونگ ایل دستور ربایش شین سانگ اوکی کارگردان اهل کره جنوبی و همسرش چویی اون هی را صادر کرد تا این دو ورژن سوسیالیستی فیلم گودزیلا، فیلم مورد علاقه رهبر کره را بسازند.

۸- ارمانو فورلاینس، سرآشپز ایتالیایی که زمانی مستقیما برای رهبر کره کار می کرد در مورد تجارب و خاطرات خود کتابی منتشر کرده است. او در کتابش به برخی عادات غذایی کیم ایل اشاره کرده است. سرآشپز برای خرید خاویار به ازبکستان فرستاده می شد، برای خرید گوشت به دانمارک و برای خرید انگور به چین و برای خرید انبه و پاپایا (انبه هندی) به تایلند فرستاده می شده است. پزشک سابق رهبر کره شمالی نیز گفته است، گروهی متشکل از ۲۰۰ دانشمند برای تهیه و گردآوری رژیم غذایی کاملی که تضمین کننده عمر طولانی مدت کیم باشد برای او کار می کردند.

۹- در سال ۲۰۰۰ میلادی یک نوع غذای جدید که توسط کیم جونگ ایل ابداع شد و گوگیگ یوپبانگ نام داشت به مردم کره شمالی معرفی شد. در توصیف آن گفته می شد این غذا دو نان با گوشت است اما همان همبرگر مرسوم با ظاهری عجیب و غریب بود. در سال ۲۰۰۶، کیم جونگ ایل در تلاش برای جبران و مقابله با کمبود مواد غذایی، انقلاب دیگری در حوزه غذایی ایجاد کرد و آن پرورش و تولید خرگوش های بزرگ بود.

۱۰- یک وب سایت دولتی یک بار مدعی شد، رهبر کره شمالی هرگز نیازی به قضای حاجت ندارد! اما منبع این خبر بعدها حذف شد.



( ۱ )

نظر شما :