تلاش هند برای پرداخت پول نفت ایران

۰۴ دی ۱۳۹۰ | ۱۷:۵۹ کد : ۱۸۹۶۴۵۷ سرخط اخبار
نخست‌وزیر هند با اشاره به این که ایران دومین منبع تامین نفت مورد نیاز هند است گفت دهلی نو برای یافتن راه حلی دائمی در مورد پرداخت پول نفت ایران تلاش خواهد کرد.

به گزارش فارس، مقامات عالی رتبه ایران و هند روز گذشته مذاکراتی را در مورد روابط دوجانبه در دهلی نو برگزار کردند. نخست‌وزیر هند در دیدار با مقامات ایرانی تاکید کرد روابط دوجانبه به رغم مشکلات پرداخت پول نفت ایران ادامه پیدا می‌کند. مان موهان سینگ که با مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت‌وگو می‌کرد افزود: برای یافتن راه حلی دائمی در مورد پرداخت ماهانه یک میلیارد دلار پول نفت ایران تلاش خواهد شد. وی با اشاره به اهمیت نفت ایران برای هند گفت ایران دومین منبع تامین نفت مورد نیاز هند است.

علی اکبر ولایتی نیز در این دیدار گفت برخی مشکلات فنی در این زمینه وجود دارد و ما می‌خواهیم مشکل مذکور با تفاهم دو طرف حل و فصل شود.

وی با اشاره به موضوع صادرات گاز ایران به هند نیز گفت: هیچ مشکلی در مورد پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان و هند وجود ندارد. بلکه مشکل، موضوع تعرفه‌های ترانزیت است که بین پاکستان و هند وجود دارد. هیچ مشکلی در این زمینه بین ایران و هند وجود ندارد. پارس جنوبی نزدیکترین منبع گازی به هند است و ایران نمی‌تواند مشتری بهتری از هند پیدا کند.

نظر شما :