درگیری پلیس با انقلابیون اردنی

۰۴ دی ۱۳۹۰ | ۱۵:۲۴ کد : ۱۸۹۶۴۴۷ سرخط اخبار
دیروز درگیری های شدیدی میان جوانان معترض اردنی و نیروهای امنیتی این کشور به وقوع پیوست که در جریان این درگیری‌ها 4 نفر زخمی شدند، این درگیری بعد از آن روی داد که مخالفان دولت اردن سعی کردند وارد مرکز شورای وزیران این کشور شوند.

به گزارش فارس به نقل از عربی پرس، از سوی دیگر تعدادی از جوانان اردنی با برپایی تجمعی انفجارهای روز جمعه در سوریه را محکوم کرده و خواستار توقف دخالت های خارجی در امور داخلی این کشور شدند.

کمیته عالی احزاب مخالف دولت اردن جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد در صورتی که دولت قیمت برخی کالاها از جمله مشتقات نفتی، آب و برق را افزایش دهد، انتفاضه مردمی بزرگی در کشور رخ خواهد داد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: درحالی‏که قیمت جهانی سوخت کاهش پیدا کرده و شهروندان اردنی انتظار داشتند که سوخت در کشورشان نیز ارزان شود ولی متاسفانه برعکس شده و دولت اعلام کرده که قصد افزایش قیمت مشتقات نفتی را دارد و این مساله با هیچ منطقی قابل توجیه نیست.

در پایان این بیانیه از دولت اردن خواسته شده که در اوضاع کنونی کشور، به جای اتخاذ تصمیمات تحریک کننده، به دنبال پاسخ‏گویی به مطالبات شهروندان باشد و در راستای بهبود وضعیت آنان بکوشد.

اردن از ابتدای سال جاری میلادی شاهد اعتراضات مردمی به وضعیت مدیریتی کشور از جمله اوضاع نابسامان اقتصادی و سیاسی است. 

نظر شما :