داوود اوغلو: هرگز با مخالفان ایران متحد نمی‌شویم

۰۴ دی ۱۳۹۰ | ۱۵:۱۷ کد : ۱۸۹۶۴۴۴ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد که آنکارا هرگز در هرگونه مداخله خارجی در جمهوری اسلامی ایران مشارکت نخواهد کرد و هرگز با مخالفان ایران متحد نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، احمد داوود اوغلو روز شنبه اظهار کرد که روابط تهران-آنکارا در سال‌های اخیر به ‌میزان زیادی بهبود یافته و هیچ وقت به این خوبی نبوده است.

وی تصریح کرد: ترکیه در هیچ گونه مداخله خارجی در ایران مشارکت نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه با اعلام این‌که بیش‌تر از سایر همتایانش با علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران دیدار کرده است، افزود: دیدارهای منظمی برای بحث و تبادل نظر درباره مسایل مورد علاقه دو طرف و تحولات منطقه‌ای صورت می‌گیرد.

بر اساس گزارش شبکه خبری پرس.تی.وی، وزیر امور خارجه ترکیه همچنین درباره مخالفت ایران با سامانه دفاع موشکی ناتو که قرار است در ترکیه مستقر شود، گفت: با وجود اختلاف نظر تهران و آنکارا در این خصوص، دو کشور در بسیاری از موارد، اتفاق نظر دارند.

وی ضمن تاکید بر حق ایران در دستیابی و توسعه فن‌آوری هسته‌یی برای مقاصد صلح‌آمیز، خواهان گفت‌وگو و مذاکره برای حل‌وفصل مناقشه بر سر برنامه هسته‌یی تهران شد.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی متحدانشان، ایران را به دنبال کردن اهداف نظامی در برنامه هسته‌یی متهم و از این ادعا به عنوان بهانه‌ای برای اعمال تحریم و تحت فشار گذاشتن ایران استفاده می کنند.

این درحالی است که جمهوری اسلامی تاکید دارد به عنوان یکی از امضا کنندگان پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته‌یی (ان.‌پی.‌تی) و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از حق توسعه و دست‌یابی به فن‌آوری اتمی برای مقاصد صلح آمیز برخوردار است. 

نظر شما :