صادرات بیش از یک میلیارد دلار کالا از قصرشیرین به عراق

۰۴ دی ۱۳۹۰ | ۱۵:۱۶ کد : ۱۸۹۶۴۴۳ سرخط اخبار

'حسین پروین ' روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش وزنی کالاهای صادر شده از این شهرستان به کشور عراق دو میلیون و 450 هزار تن است.

وی تصریح کرد: کالاهای صادر شده از مرزهای پرویزخان و خسروی به عراق شامل انواع کولرهای آبی، سیمان، سرامیک، دمپایی پلاستیکی، شیشه جام، نئوپان، تیرآهن، لوله آب گالوانیزه، روغن موتور، خاک بنتونیت، انواع کیک و بیسکویت، کلمن آب، انواع لبنیات، ماکارونی، سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، سیب درختی، خیار، هندوانه، کشمش، نوشابه و آب معدنی است.

پروین با بیان اینکه میزان واردات سوخت مازوت از طریق مرزهای پرویزخان و خسروی در این مدت یک میلیون و 130 هزار تن بوده است، اظهار داشت: هم اکنون روزانه به طور متوسط 700 تا 800 کامیون، انواع کالا از مرزهای شهرستان قصرشیرین به عراق صادر می شود.

وی قصرشیرین را به عنوان شاهراه اقتصادی کشور خواند و تاکید کرد: این منطقه نقش مهمی در صادرات کالاها و رونق اقتصادی غرب کشور ایفا می کند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارای دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی است که مرز پرویزخان هم مرز با اقلیم کردستان عراق و مرز خسروی هم مرز با حوزه عربی و حکومت مرکزی عراق است. 

نظر شما :