آخرین هدیه کیم جونگ ایل به مردم کره‌شمالی

۰۳ دی ۱۳۹۰ | ۱۷:۴۶ کد : ۱۸۹۶۴۱۹ سرخط اخبار
رسانه‌های دولتی کره شمالی اعلام کردند: "توجه عاشقانه" کیم جونگ ایل، رهبر فقید این کشور به مردم همچنان پس از مرگ او ادامه دارد و از مردم پایتخت کره‌شمالی با ماهی تازه پذیرایی می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه ردونگ سینمون در کره شمالی گزارش داد: کیم جونگ ایل، رهبر فقید کره‌شمالی پیش از فوت خود دستور داده بود تا در مراسم عزاداری‌اش ماهی تازه به مردم داده شود. ماهی یک غذای بسیار کمیاب و گران‌قیمت در کره‌شمالی محسوب می‌شود.

این روزنامه گزارش داد: شهروندان درحالی که گریه می‌کردند، در مقابل ماهی‌فروشی‌ها در پایتخت ماهی دریافت کردند.

این روزنامه عکس زنان خانه‌داری را نشان داد که با چشمان اشک‌آلود ناشی از قدردانی در مقابل ماهی‌فروشی‌ها و تشت‌های بزرگ حاوی ماهی ایستاده بودند.

مقامات تجاری کره شمالی نسبت به جانشین کیم جونگ ایل اعلام وفاداری کرده و اعلام کردند: "توجه عاشقانه" به مردم ادامه پیدا خواهد کرد.

مقامات بخش تجاری کره شمالی اعلام کردند: رهبر فقید این کشور با قلب و روح خود تلاش می‌کرده تا به مردم ماهی تازه داده شود.

کیم جونگ ایل، در دهه ‌١٩٩٠ رهبر کره شمالی را در دست گرفت؛ دهه‌ای که در آن قحطی جان صدها هزار تن را در این کشور گرفت. همچنان در کره شمالی کمبود شدید مواد غذایی وجود دارد.

کیم جونگ ایل، رهبر ‌٦٩ ساله کره شمالی در تاریخ ‌١٧ دسامبر به خاطر سکته قلبی جان خود را از دست داد.

ماشین تبلیغات کره شمالی هم‌اکنون دست به کار شده تا وجهه کیم جونگ اون، پسر سوم کیم جونگ ایل را که جانشین پدر شده، ارتقا بخشد. کیم جونگ اون، در دهه بیست زندگی خود به سر می‌برد.

پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی دارای ‌3.3 میلیون نفر جمعیت است و مردم این شهر نسبت به شهرهای دیگر از سهمیه‌بندی بهتر غذا، آموزش، مسکن و سایر استانداردهای زندگی برخوردارند.


نظر شما :