وب سایت سفارت انگلیس مسدود شد

۰۲ دی ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۳ کد : ۱۸۹۶۳۸۵ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی: به دنبال افزایش تنش های دیپلماتیک بین ایران و انگلیس پس از حمله به سفارت این کشور در تهران، جمهوری اسلامی دسترسی به وب‌سایت سفارت انگلیس را نیز مسدود کرد.
ویلیام هگ، وزیر امور خارجه انگلیس، در واکنش به این اقدام اظهار داشت که وب‌سایت سفارت انگلیس نیز به جمع دیگر سایت‌های مسدود شده در ایران پیوسته است.
به گزارش روزنامه گاردین، وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد که با وجود تعطیلی سفارت انگلیس در تهران، وب سایت سفارت به کار خود ادامه می‌داده اما جمهوری اسلامی در روز پنج‌شنبه دسترسی به این سایت را نیز مسدود کرده است.
این روزنامه انگلیسی ادعا می‌کند که در سال‌های اخیر با کمک چین، ایران توانسته‌ است بیش از 5 میلیون وب‌سایت را در کشور مسدود کند. که شامل هزاران بلاگ و شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر است. همچنین شماری از رسانه‌های خارجی مانند گاردین، بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان نیز در ایران فیلتر هستند.
هگ با اشاره به اینکه مسدود شدن وب سایت سفارت انگلیس در ایران، لندن را از تعامل با مردم ایران بازنمی‌دارد مدعی شد که این اقدام جمهوری اسلامی نقض حقوق بشر و جلوگیری از دسترسی به اطلاعات است.
گفتنی است در صفحه‌ای که به جای وب‌سایت سفارت انگلیس از سوی جمهوری اسلامی قرار داده شده فهرستی از رسانه‌ها و سایت‌های دیگر معرفی شده که کاربران می‌توانند از آنها استفاده کنند و در بین آنها نام پرس تی‌وی که دفتری در لندن دارد نیز به چشم می‌خورد
 

نظر شما :