قاضی فدرال در منهتن مدعی شد

نقش ایران در حملات تروریستی 11 سپتامبر!

۰۲ دی ۱۳۹۰ | ۱۳:۵۴ کد : ۱۸۹۶۳۸۲ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی: یک قاضی فدرال در آمریکا رای دادرسی صادر کرده است که ادعا می‌کند ایران، طالبان و القاعده در حملات تروریستی 11 سپتامبر دست داشته‌اند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتد‌پرس، جورح دانیل، در منهتن این دادرسی را یک هفته پس از آن امضا کرد که جلسه‌‌ای برای شنیدن شهادت برخی شاهدان در مورد این پرونده 10 ساله برگزار شد.
گفتنی است رای دادرسی امضا شده از سوی این قاضی فدرال بنا بر شکایت خانواده آسیب‌دیدگان این حمله تروریستی تنظیم شده که به دنبال غرامتی 100 میلیارد دلاری بابت آسیب‌های وارده در این زمینه هستند.
بنابراین گزارش، شواهد نشان می‌دهد که القاعده در حملات تروریستی 11 سپتامبر دست داشته و علاوه‌بر آن جمهوری اسلامی نیز متهم به‌شمار می‌رود.
همچنین خانواده آسیب‌دیدگان حملات 11 سپتامبر نیز در جلسه‌ای که 4 ساعت به طول انجامید، ادعا کردند که جمهوری اسلامی در کمک به ربایندگان هواپیمایی که با سازمان تجارت جهانی برخورد کرد، نقش داشته است.
این در حالی است که گفته می‌شود گرفتن غرامت از القاعده یا طالبان تقریبا محال است. از سویی دیگر جمهوری اسلامی نیز در مورد این حکم واکنشی نشان نداده است. اما محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران بارها اعلام کرده که ایران با حملات 11 سپتامبر و القاعده ارتباطی نداشته است.
گفتنی است در رای اخیر عربستان سعودی نیز با به کارگیری وکلای معتبر یکی از مدعی علیه‌های این پرونده است. این در حالی است که در ماه‌های اخیر روابط تهران و ریاض به شدت متشنج شده و عربستان سعودی در گروه 11 نیز موضوع تحریم نفت جمهوری اسلامی را دنبال می‌کند.
 

( ۳ )

نظر شما :