دفاع اوباما از رویکرد کاخ سفید به اسرائیل و ایران

۲۶ آذر ۱۳۹۰ | ۱۳:۳۴ کد : ۱۸۹۰۳ سرخط اخبار
بی بی سی: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا از سیاست خارجی خود در رابطه با اسرائیل و ایران به شدت دفاع کرده است.

آقای اوباما روز جمعه در سخنانی در گردهمایی یهودیان اصلاح گرا در واشنگتن گفت هیچ کدام از دولت های پیشین در ایالات متحده به اندازه دولت او برای تضمین امنیت اسرائیل تلاش نکرده است.

آقای اوباما گفت: "مفتخرم بگویم که هیچ دولتی در آمریکا به اندازه دولت ما برای حمایت از امنیت اسرائیل تلاش نکرده است. هیچ کدام. اجازه ندهید غیر از این را به شما بگویند."

آقای اوباما با اشاره به کمک مالی به سپر موشکی اسرائیل و کمک به اطفای آتش سوزی وسیع در جنگل های شمال حیفا گفت تعهدش به اسرائیل خدشه ناپذیر است.

باراک اوباما همچنین با اشاره به برنامه اتمی ایران گفت کاخ سفید و متحدانش تلاش زیادی کرده اند تا مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته ای شوند.

آقای اوباما گفت: "ما فقط درباره آن صحبت نکرده ایم بلکه عمل کرده ایم. ما به افزایش فشار (بر ایران) ادامه خواهیم داد."

او به تحریم های تازه آمریکا علیه ایران به عنوان "جامع ترین و شدیدترین" تحریم هایی نام برد که تاکنون بر این کشور وضع شده است.

باراک اوباما همچنین بار دیگر بر در نظر گرفتن "همه گزینه ها" در برخورد با برنامه اتمی ایران تاکید کرد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سال دیگر برگزار می شود و داوطلبان جمهوری خواه نامزدی ریاست جمهوری در هفته های گذشته آقای اوباما را به طور مکرر به نرمش در برابر ایران و ضعف در حمایت از اسرائیل متهم کرده اند.

جامعه یهودیان آمریکا به طور سنتی به نامزدهای دموکرات رای داده اند ولی جمهوری خواهان امیدوارند بتوانند از نارضایتی یهودی ها برای جذب رای آنها استفاده کنند.

جمهوری خواهان برای جلب توجه یهودیان آمریکا، علاوه بر انتقاد از برخورد دولت ایالات متحده با برنامه اتمی ایران، بر روابط سرد آقای اوباما با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و تلاش های او برای احیای روند صلح خاورمیانه انگشت گذاشته اند.


نظر شما :