امریکا از حمله ایران به تاسیسات هسته‌ای‌اش می‌ترسد

۲۲ آذر ۱۳۹۰ | ۱۶:۴۰ کد : ۱۸۸۰۷ آمریکا
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایلاف، روز جمعه 9 دسامبر گزارش تلویزیونی‌ای به زبان اسپانیایی در یکی از شبکه‌های اسپانیایی‌ زبان منتشر شد که در آن ادعا گفته شده بود، در صورتی که ایران مورد حمله نظامی قرار بگیرد، تهران به آسانی می‌تواند مراکز هسته‌ای، نظامی و حیاتی امریکا را در خاک خود امریکا مورد هدف قرار دهد.
امریکا از حمله ایران به تاسیسات هسته‌ای‌اش می‌ترسد
دیپلماسی ایرانی: پس از آن که گزارش‌های خبری اعلام کردند که همکاری‌های نظامی و اقتصادی ایران با کشورهای حوزه امریکای لاتین به طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است و حتی برخی مدعی شدند که ایران پایگاه‌های نظامی در کشورهایی نظیر ونزوئلا و بولیوی تاسیس کرده و موشک‌های کوتاه‌برد و میان برد در آن مناطق مستقر کرده است، امریکایی‌ها اکنون دریافته‌اند که جنگیدن با ایران چندان هم کار ساده‌ای نیست. از این رو نگرانی‌های خود را مخفی نکرده و در گفت‌وگوهای مختلف از این که ایران تحرکی علیه امریکا انجام دهد ابراز نگرانی کرده‌اند. به خصوص این که اکنون گزارش‌هایی منتشر شده است که نشان می‌دهد ایران طرحی را در دست تهیه دارد که بر اساس آن می‌تواند به خاک امریکا مستقیما حمله کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایلاف، روز جمعه 9 دسامبر گزارش تلویزیونی‌ای به زبان اسپانیایی در یکی از شبکه‌های اسپانیایی‌ زبان منتشر شد که در آن ادعا گفته شده بود، در صورتی که ایران مورد حمله نظامی قرار بگیرد، تهران به آسانی می‌تواند مراکز هسته‌ای، نظامی و حیاتی امریکا را در خاک خود امریکا مورد هدف قرار دهد.

وزارت امور خارجه امریکا روز دوشنبه 12 دسامبر اعلام کرد، واشنگتن از گزارشی که در آن تاکید شده است که ایران طرحی را تهیه کرده که بر اساس آن می‌تواند علیه مراکز هسته‌ای امریکا حمله نظامی انجام دهد، بسیار احساس نگرانی می‌کند. طرحی که گفته می‌شود دستگاه دیپلماسی ونزوئلا در میامی نیز در طراحی آن دست دارد.  

تلویزیون "یونیویژن" که به زبان اسپانیایی برنامه‌های خود را پخش می‌کند، گزارش داد که لیویا آنتونیتا آکوستا، کنسولگر ونزوئلا در فلوریدا، جنوب شرق ایالات متحده امریکا شرکتی را اداره می‌کند که در آن کوبایی‌ها نیز همکاری دارند و این شرکت به ایرانی‌ها برای طراحی طرح حمله به تاسیسات هسته‌ای و نظامی امریکا مشاوره و امکانات می‌دهد.

مارک تونر، سخنگوی کاخ سفید، در این باره گفت: «کادر کاخ سفید به ریاست باراک اوباما بر روی این عناصر که جدا باعث نگرانی امریکا هستند، مطالعه می‌کند و در حال بررسی کارهای متقابلی هستیم که بتوانیم پاسخی قاطع به این تحرکات نگران کننده بدهیم.»

وی با این حال تاکید کرد، تا کنون هیچ اطلاعات موثقی که گزارش شبکه تلویزیونی یونیویژن را تایید کند در اختیار نداریم.

تونر همچنین گفت: «با جدیت تمام فعالیت‌های ایران در قاره امریکا را پیگیری می‌کنیم و همه فعالیت‌های آن را به دقت زیر نظر داریم.»

نگرانی‌های ایالات متحده از توانایی‌های نظامی ایران پس از سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین تجسسی آرکیو – 170 که اخیرا در شرق ایران سقوط کرد و به دست نیروهای ایرانی افتاد، بسیار افزایش یافته است. این هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته‌ترین هواپیمای جاسوسی امریکا محسوب می‌شود. امریکایی‌ها از این نگرانند که ایران، روسیه یا چین بتوانند از روی این هواپیمای تجسسی نمونه‌برداری کرده و نمونه‌ای جدید بسازند.

به گزارش شبکه یونیویژن، اکوستا در توطئه‌ای علیه امریکا زمانی که دبیر دوم سفارت ونزوئلا در مکزیک در سال 2007 بوده نیز دست داشته که این مساله بر حساسیت‌ها در قبال کارها و رفتارهای او افزوده است.

این شبکه همچنین گزارش داده است که شرکتی که اکوستا در این رابطه نظارت دارد، حملات الکترونیکی را طراحی کرده است که می‌تواند پایگاه‌های حیاتی ایالات متحده امریکا مثل مرکز هسته‌ای و فرودگاه کندی در نیویورک را مورد حمله قرار داده و فعالیت‌های آنها را مختل کند.

در همین رابطه روبرت مانندیز، سناتور دموکرات مجلس سنای امریکا درباره گزارش پخش شده از شبکه یونویژن گفت: «هنگامی که برنامه را روز جمعه 9 دسامبر دیدم به شدت متاثر شدم و این حقیقت را فهمیدم که نفوذ روزافزون ایران در امریکای لاتین تا کجاست.»

 

نظر شما :