رشوه میلیاردی قطر به فرانسه

۲۹ تیر ۱۳۹۰ | ۱۹:۵۵ کد : ۱۴۷۵۹ سرخط اخبار
وزیر خارجه فرانسه از فشار شدید قطر بر کشورش برای تغییر نظام سوریه و سرنگونی بشار اسد خبر داد و اعلام کرد که سران قطر به نیکلا سارکوزی برای این کار رشوه میلیاردی پیشنهاد کرده‌اند.
 
به نوشته «تهران امروز» به نقل از فارس، «رضوان الذیب» در روزنامه الدیار لبنان نوشت که اطلاعات رسیده از بیروت حکایت از وعده میلیاردی قطر به سران فرانسه دارد تا این کشور تمام تلاش خود را برای انتقال پرونده سوریه به شورای امنیت به کار گیرد.
 
الدیار نوشت: اطلاعات رسیده از بیروت که مسئولان فرانسوی اعلام کرده‌اند، حاکی است که «آلن ژوپه به خبرنگاران فرانسوی همراه خود در سفرهای اخیر درباره سوریه اعلام کرده است که پاریس تحت فشار قطر قرار گرفته است.»
 
ژوپه با بیان اینکه «بشار اسد در جایگاه خود باقی می‌ماند ولی مشکلات ادامه می‌یابد» فاش کرد که کشورش تحت فشار قطر است تا نظام سوریه تغییر کند.
 
وزیر خارجه فرانسه افزود که قطر به نیکلا سارکوزی وعده خرید سلاح‌های فرانسوی و جنگنده‌های «رافائل» و معاملاتی داده است که میلیاردها دلار ارزش آن است اگر فرانسه در مقابل، موضع خود را [در شورای امنیت تشدید کند] و سقف مواضع خود را بالا ببرد و موفق شود پرونده سوریه را وارد شورای امنیت کند و بشار اسد را سرنگون کند.
 
به‌دنبال انتشار اخباری مبنی بر حمایت قطر از ناآرامی در سوریه، دیروز فعالیت سفارت قطر در سوریه به‌حال تعلیق درآمد. سفیر قطر، دمشق را ترک کرد و سفارت این کشور در سوریه تعطیل شد. گفته می‌شود حمله به سفارت قطر دلیل این امر بوده است.


نظر شما :