سوریه کشور فلسطینی را به رسمیت شناخت

۲۸ تیر ۱۳۹۰ | ۱۴:۲۱ کد : ۱۴۶۹۵ سرخط اخبار

سوریه، کشور فلسطین در مرزهای ژوئن سال 1967 و به پایتختی بیت‌المقدس شرقی را به رسمیت شناخت.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه "سانا"، یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه سوریه اظهار داشت: این اقدام در راستای دفاع از حقوق مشروع ملت فلسطین صورت گرفته است و وزارت امور خارجه سوریه به دفتر نمایندگی سازمان آزادی بخش فلسطین در دمشق به چشم یک سفارت نگاه خواهد کرد.

این اقدام دمشق با استقبال محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مواجه شد.

وی این تلاش را اقدامی مهم در راستای حمایت از تلاش‌های فلسطین برای جلب حمایت کشورهای مختلف جهان از تشکیل کشور فلسطین در ماه سپتامبر آینده توصیف کرد.

صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد طرف فلسطینی‌ها نیز اظهار داشت: عباس از اقدام سوریه به عنوان گامی مهم در راستای مراجعه به شورای امنیت و درخواست به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین و پذیرش خواسته دکتر نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب یاد کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین با حمایت اتحادیه عرب قصد دارد در نشست آتی سازمان ملل در ماه سپتامبر آینده خواستار به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین در مرزهای سال 67 شود و تاکنون بسیاری از کشورهای جهان حمایت خود از این مساله را اعلام کرده‌اند، اما آمریکا و رژیم صهیونیستی بر تلاش‌های خود برای ممانعت از به رسمیت شناخته شدن فلسطین ادامه می‌دهند و در همین راستا، کاخ سفید تهدید کرده است که این درخواست را در شورای امنیت وتو خواهد کرد.

 


نظر شما :