قدردانی سازمان ملل از مبارزات ایران با مواد مخدر

۲۸ تیر ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۹ کد : ۱۴۶۹۴ سرخط اخبار
 سازمان ملل در اطلاعیه ای اعلام کرد که 'یوری فدوتوف' مدیر اجرایی دفتر مواد مخدر و جنایت سازمان ملل (UNODC) به ایران سفر کرده است تا از نزدیک در جریان فعالیت های بسیار ارزنده و تاثیرگذار این کشور در بحث مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد.

'فدوتوف' در تهران گفت : من به ایران آمدم تا از نقش استراتژیک و حیاتی این کشور در مبارزه با مواد مخدر حمایت کنم.

وی افزود : امیدوارم جامعه بین المللی نیز همین روند را در پیش گرفته و از تدابیر ایران در خصوص مبارزه با مواد مخدر حمایت کند.

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش سازمان ملل فدوتوف ضمن دیدار سه روزه خود از تهران قرار است با برخی از مقام های ارشد جمهوری اسلامی ایران از جمله محمود احمدی نژاد رییس جمهوری دیدار و گفت وگو کند.

وی همچنین قرار است از مناطق مرزی ایران با افغانستان و پاکستان و برخی از مراکز مخصوص درمان معتادان بازدید کند.

تازه ترین گزارش دفتر مواد مخدر و جنایت سازمان ملل حاکی از آن است که ایران با مصادره 89 درصدی مواد مخدر بالاترین رقم مصادره مواد مخدر و هرویین در سال 2011 را به خود اختصاص داده است و در صدر جدول قرار دارد.

در همان گزارش ذکر شده است که ایران هر ساله میلیونها دلار صرف برنامه های مبارزه با مواد مخدر می کند و هزاران نیروی پلیس را به منظور جلوگیری از قاچاق مواد مخدر در مرزهای خود مستقر کرده است.

مدوتوف در همین رابطه تصریح کرد : ایران یکی از قاطع ترین روشهای مبارزه با مواد مخدر را به کار گرفته و سزاوار است تا جامعه بین المللی از تلاشهای آن کشور در ارتباط با مبارزه با مواد مخدر، قدردانی کند.

در همان گزارش افزوده شد دولت ایران به همراه سازمانهای غیردولتی در آن کشور روشهای درمانی موثری را برای مقابله و پیشگیری از ابتلا به ویروس 'اچ آی وی' و همچنین درمان بیماری ایدز به کار گرفته اند.

مقام ارشد سازمان ملل تاکید کرد که نقش فعالانه ایران در کنترل قاچاق مواد مخدر در سه کشور افغانستان، پاکستان و ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


نظر شما :