سفر ناو گروه سوری به ایران

۲۱ تیر ۱۳۹۰ | ۱۵:۴۶ کد : ۱۴۵۵۰ سرخط اخبار
 فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: حضور پرقدرت ایران در آبهای بین المللی از جمله اقیانوس هند تا مهار کامل تروریسم دریایی تداوم خواهد داشت.

 امیر دریادار ' حبیب الله سیاری ' روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به بازگشت موفقیت آمیز زیرسطحی 'یونس' از نخستین ماموریت خود در آبهای بین المللی افزود: اعزام شناورهای سطحی و زیرسطحی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای تامین امنیت خطوط مواصلاتی و شناورهای تجاری کشورمان انجام می‌شود.

وی همزمان با ایام برگزاری نخستین همایش راهبردی دریایی به منظور تحقق منویات حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و

فرمانده معظم کل قوا برای تشکیل نیروی دریایی راهبردی با ایرنا مصاحبه کرد.

امیردریادار سیاری خاطرنشان کرد: در راستای کمک به سازمان بین المللی دریانوردی در مبارزه با تروریسم دریایی، ماموریت نیروی دریایی ارتش در مقابله با دزدی دریایی در خلیج عدن و همچنین شمال شرق اقیانوس هند ادامه خواهد داشت.

 

* سفر ناوگروه سوریه به بنادر ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین با اشاره به سفر موفقیت آمیز ناوگروه دوازدهم این نیرو به دریای مدیترانه و پهلوگیری در بنادر سوریه گفت: تصور می کنم که نیروی دریایی سوریه نیز اعزام ناوگروه به بنادر ایران را در برنامه های خود داشته باشد.

 

** ایران با کشورهای دوست و اسلامی دارای تعامل خوبی است

 

امیر دریادار سیاری تعامل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با نیروی دریایی کشورهای دوست و مسلمان را در سطح مناسبی خواند و گفت:‌ پهلوگیری شناورهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از بنادر کشورهای دوست، همسایه و مسلمان از جمله کشورهای عمان، سوریه و جیبوتی حاکی از این تعاملات خوب است.

 

* ضرورت استقرار امکانات پدافند سایبری در فراسوی مرزها

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین در پاسخ به سوال ایرنا در زمینه فعالیت های سایبری این نیرو در مقابله با حملات سایبری گفت: در پدافند سایبری بویژه در دریاهای آزاد باید کاملا متکی به خودمان باشیم.

امیر دریادار سیاری افزود: هنگامی که ناوگروه های ما حدود دو تا سه هزار کیلومتر و یا بیشتر از مرزهای کشورمان دور می شوند، در آن مناطق باید امکانات مربوط به پدافند سایبری را داشته و بتوانیم به خوبی از آن بهره ببریم.

وی اظهارداشت: نیروی دریایی ارتش در این راستا کاملا متکی به جوانان متعهد و متخصص ایرانی است و در مقابله با حملات سایبری نیز علاوه بر اقداماتی که در داخل کشور انجام شده است، اقدامات موثری را در دریا و ماموریتهای نیروی دریایی انجام می دهیم.

 

* ایران قله های پیشرفت در جنگ الکترونیک را فتح می‌کند

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: جنگال (جنگ الکترونیک) نیز در نیروی دریایی ارتش از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده، بسیار حائز اهمیت و بسیار هم مورد توجه فرمانده معظم کل قوا است.

امیر دریادار سیاری افزود: جنگال یک موضوع کاملا علمی است و برای بهره برداری از این علم باید از فناوری روز برخوردار بود که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در این زمینه هم پیشرفتهای بسیار مناسبی کسب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: جنگال برای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریاهای آزاد بسیار حائز اهمیت بوده و این نیرو آن را با شدت دنبال می کند و امروز توانسته است نیازمندیهای خود در این بخش را در داخل تامین کند.

امیر دریادار سیاری یاد آور شد: امروز نیروی دریایی ارتش، نیروهای مسلح و وزارت دفاع به توانمندیهای بزرگ علمی در عرصه های جنگال و پدافند سایبری دست یافته و قله های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح می کنند.


نظر شما :