قذافی مذاکره با فرانسه را آغاز کرد

۲۰ تیر ۱۳۹۰ | ۱۴:۴۲ کد : ۱۴۵۱۶ سرخط اخبار
 روزنامه الجزایری الاخبار به نقل از سیف الاسلام – پسر معمر قذافی حاکم لیبی – اعلام کرد: حکومت قذافی با دولت فرانسه گفت و گو کرده است.

خبرگزاری رویترز دراولین ساعات بامداد دوشنبه از طرابلس – لیبی – اعلام کرد:سیف الاسلام در مصاحبه ای در طرابلس گفت : حقیقت این است که ما در حال مذاکره با فرانسه هستیم نه با شورشیان.

وی افزود: نماینده ما که با نیکلا سارکوزی – رییس جمهور فرانسه – گفت و گو کرده است ،‌ می گوید :‌رییس جمهور فرانسه بسیار روشن و شفاف صحبت کرده و به او گفته است ' ما شورشیان را ایجاد کردیم و بدون حمایت ،‌ پول و تسلیحات ما شورای ملی انتقال (‌انقلابیون لیبی) هرگز نمیتوانست وجود داشته باشد'.

روزنامه یاد شده به نقل از سیف الاسلام نوشت :‌ فرانسه گفته است '‌ زمانیکه با شما (‌حکومت طرابلس)‌به توافق برسیم ،‌ شورای ملی انتقال را به قبول آتش بس وادار خواهیم کرد'.

این اظهارات 4 ساعت پس از اظهارات ' ژرار لانگه وزیر دفاع فرانسه در یک مصاحبه تلویزیونی که گفته بود زمان برای شورشیان شورای ملی انتقال برای نشستن دورمیز مذاکره با حکومت قذافی فرا رسیده است ، منتشر شد.

فرانسه یکی از پیشروترین اعضای ائتلاف غرب است که تلاش می کند قذافی را به چشم پوشی از قدرت وادار کند ولی اظهارات وزیر دفاع فرانسه حکایت از رشد ناشکیبایی در قبال روند پیشرفت مبارزه علیه حاکم لیبی دارد.


نظر شما :