اندونزی خواهان گسترش روابط با ایران شد

۲۰ تیر ۱۳۹۰ | ۱۴:۴۰ کد : ۱۴۵۱۵ سرخط اخبار
 'ماری ایلکا پانگستو' وزیر تجارت اندونزی با اشاره به روابط خوب کشورش با جمهوری اسلامی ایران، گفت: جاکارتا خواهان گسترش مناسبات تجاری و بازرگانی خود با تهران است.

 

وزیر تجارت اندونزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر اینکه فرصت های تجاری زیادی بین ایران و اندونزی وجود دارد، اظهار داشت: باید دو طرف به خوبی از ظرفیت های موجود استفاده کنند.

ماری ایلکا پانگستو در ادامه تصریح کرد: کشورهای ایران و اندونزی دارای فرصت های تجاری زیادی هستند که با استفاده از این فرصت ها می توانند روابط تجاری خود را توسعه دهند.

وزیر تجارت اندونزی تصریح کرد: با تشکیل کمیسیون های تجاری که از گذشته تاکنون بین ایران و اندونزی صورت گرفته فرصت های تجاری موجود هر دو کشور مورد مطالعه قرار گرفته تا بتوان از این فرصت ها به طور مطلوب استفاده کرد و اراده مقامات دو کشور نیز گسترش مناسبات است.

ماری ایلکا پانگستو در ادامه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای منابع سرشار، نفت، گاز و پالایشگاه های بزرگ است که می توان ضمن توجه به فرصت های سرمایه گذاری در این بخش از تجربیات ایرانی ها در این زمینه نیز در اندونزی استفاده کرد.

وزیر تجارت اندونزی گفت: در کشور اندونزی نیز فرصت هایی سرمایه گذاری زیادی برای ایرانیان وجود دارد که با توجه به پیشرفت اقتصادی ایران می توان از این فرصت ها به گونه ای استفاده کرد که دو طرف در این روابط به اهداف تجاری خود دست یابند.

این مقام اندونزیایی در ادامه تصریح کرد: مهم علاقه دو کشور برای گسترش و بسط مناسبات است و در این زمینه هیچ عاملی مانع توسعه روابط جاکارتا و تهران نخواهد بود.


نظر شما :