کمک سه میلیارد دلاری صندوق بین‌المللی پول به یونان

۱۸ تیر ۱۳۹۰ | ۱۶:۱۹ کد : ۱۴۴۵۶ سرخط اخبار
 در پی تشدید بحران بدهی یونان، صندوق بین‌المللی پول روز گذشته از تصمیم خود برای اختصاص وام سه میلیارد و دویست میلیون یورویی به یونان برای حل بحران اقتصادی جاری در این کشور خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، صندوق بین‌المللی پول روز گذشته از تصمیم خود برای اختصاص سه میلیارد و دویست میلیون یورو وام به یونان برای کمک به این کشور در جهت حل بحران بدهی‌های خود خبر داد.

این نهاد بین‌المللی روز گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «شورای اداری صندوق با تشکیل جلسه در واشنگتن، موافقت خود را برای اعظای این وام به یونان اعلام کرد.»

نمایندگان پارلمان یونان در میان اعتصاب‌ و اعتراض‌های گسترده ضد دولتی چندی پیش پس از بررسی طرح 28 میلیارد یورویی ریاضت اقتصای به منظور دریافت کمک مجامع جهانی، به این طرح رأی مثبت دادند که این امر اعتصاب عمومی شهروندان معترض یونانی را در پی داشته و هزاران نفر در اعتراض به سیاست‌های ریاضت اقتصادی در خیابان‌های آتن پایتخت یونان علیه این سیاست‌ها شعار سر دادند.

یونان ظرف ماه‌های گذشته با کاهش هزینه‌ها و افزایش بیکاری به میزان 16 درصد مواجه بوده است و موج جدیدی از ناآرامی‌ها این کشور را فرا گرفته است.


نظر شما :