بروجردی: انتظار از وزارت خارجه بیش از اینها است

۱۸ تیر ۱۳۹۰ | ۱۶:۱۴ کد : ۱۴۴۵۵ سرخط اخبار

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: انتظارات از مجموعه وزارت امور خارجه به ویژه در ارتباط با بیداری اسلامی کشورهای منطقه بیش از کارنامه فعلی این دستگاه است.

علاءالدین بروجردی در حاشیه ششمین همایش ایثارگران بیمه ایران در گفت‌وگو با فارس در محل سالن اجتماعات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی کشور در قبال حرکت اسلامی کشورهای منطقه باید یک سیاست فعالانه می‌داشت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: با این حال این اقدام از سوی وزارت امور خارجه به عنوان دستگاه دیپلماسی کشور به شکل درستی صورت نگرفت.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی به برخی از عوامل توجیه‌‌پذیر در قبال این سیاست غیر فعالانه اشاره و تاکید کرد: در مجموعه وزارت خارجه در آغاز حرکت بیداری و نهضت عظیم به وجود آمده در کشورهای مصر، تونس، بحرین، یمن و لیبی به لحاظ ساختاری ابهاماتی وجود داشت.

بروجردی تصریح کرد: نداشتن تحرک در این مرحله از سوی وزارت امور خارجه امری طبیعی و عادی بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توضیح داد: با این حال پس از گذر از این مرحله، افکار عمومی انتظار حرکت فعالانه‌تری را در مرحله بعدی از سوی دستگاه دیپلماسی کشور داشت.

وی بخشی از مشکلات را به دلیل نداشتن نظام سیاسی در بسیاری از این کشورها دانست و عنوان کرد: این کشورها به دلیل نداشتن یک نظام سیاسی مستقل و رسمی، امکان ارتباط گیری اثر بخش را از دستگاه‌های خارجی می‌گیرند.

بروجردی ادامه داد: با این حال تحرک سیاسی صرفا تحرک در نظام حکومتی این کشورها نیست.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی ارتباط گیری مناسب با کشورهای بیدار شده اسلامی را نقطه عطفی برای کشور عنوان کرد و بیان داشت: این ارتباط‌گیری می‌توانست در جلوگیری از توطئه‌های آمریکا و متحدانش برای ایجاد انحراف در نهضت خالصانه این ملت‌ها نقش موثری داشته باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد: آمریکا از ابتدای این حرکت‌ها اقدامات زیادی را برای انحراف در نیروهای انقلابی انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: با این حال از آغاز این حرکت‌ها شاهد تحرک سیاسی وزیر امور خارجه کشور در منطقه چه به صورت ارتباط تلفنی و چه به صورت سفرهای دیپلماتیک و دادن پیام‌های مختلف به دبیر کل سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب بوده‌ایم.

 


نظر شما :