کشته و زخمی شدن 60 نفر در کراچی

۱۷ تیر ۱۳۹۰ | ۱۶:۲۳ کد : ۱۴۴۳۱ سرخط اخبار
در منطقه اورنگی تاون شهر کراچی ،مردان مسلح ناشناس با تیراندازی به یک خودروی ون ،دو نفر را کشته و 8 نفر دیگر را زخمی کردند. 
در حوادث دیگر در مناطق مختلف شهر دهها نفر جان خود را از دست داده اند. 
منابع خبری می‌گویند : تنها در روز پنج‌شنبه 22 نفر در حوادث مختلف زخمی شده اند. 
به گزارش ایرنا، بیشتر مراکز تجاری شهر کراچی امروز تعطیل بوده و بسته بودن بیشتر پمپ بنزین ها باعث ایجاد صف های طولانی از سوی موتور سیکلت ها و خودروها مقابل پمپ های سوخت گیری شده است. 
آمبولانس های دولتی و خصوصی مشغول انتقال زخمی ها و اجساد به بیمارستانهای مختلف شهر هستند. 
گزارشها حاکی از حمله افراد ناشناس به خانه‌ها و مغازه ها با استفاده نارنجک دستی در برخی مناطق بوده که باعث شده مردم به مناطق امن تر پناه ببرند. 
گروههای قومی رقیب ، یکدیگر را در این حوادث مقصر دانسته و هریک دیگری را آغاز گر درگیری‌ها معرفی می‌کنند، در صورتی که پلیس هنوز معتقد است که باندهای خلاف کار و جنایتکار در پشت این وقایع هستند. 
شهر کراچی مرکز تجاری کشور پاکستان بوده و ناامنی در این شهر به اقتصاد پاکستان لطمه وارد می کند. 
ساکنان مناطقی که درگیری در آن‌ها ادامه دارد، می‌گویند که پلیس و نیروهای ویژه ، در کنترل خشونت ها و درگیری‌ها ناتوان بودند. 
'واجد درانی' فرمانده پلیس در یکی از مناطق کراچی گفته که پلیس در تلاش برای بازگرداندن اوضاع به حالت عادی و امن در شهر کراچی است. 
حزب متحده قومی که بیشترین قدرت را در میان احزاب سیاسی موجود در شهر کراچی در دست دارد ،با تشکیل جلسه فوری در ارتباط با وضعیت موجود تصمیماتی گرفته که اگر دولت این وضع را سرو سامان ندهد ،در روزهای آینده توسط هواداران خود دست به اعتصاب کلی در شهر کراچی بزد. 
همچنین حزب عوام ملی از ارتش خواست تا با عملیاتی سریع آرامش را به شهر کراچی بازگرداند ،زیرا نیروهای امنیتی و پلیس در برقراری امنیت در کراچی شکست‌ خورده اند. 

نظر شما :