واکنش صدری‌ها به سفر بایدن به عراق

۱۵ تیر ۱۳۹۰ | ۱۸:۱۲ کد : ۱۴۴۱۴ سرخط اخبار
جریان صدر با انتقاد از سفر معاون رئیس‌جمهور آمریکا به عراق اعلام کرد که این اقدام واشنگتن، دخالت آشکار در امور داخلی کشورمان است.
 
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "اصوات العراق "، هیئت سیاسی دفتر شهید صدر با صدور بیانیه‌ای سفر قریب‌الوقوع "جوبایدن " معاون رئیس‌ جمهور آمریکا را محکوم کرد و از تمام گروه‌های سیاسی عراق خواست تا با پایان دادن به اختلافات موجود راه را برای دخالت‌های روزافزون دولت آمریکا ببندند.

"کرار الخفاجی " رئیس هیئت سیاسی جریان صدر درباره این سفر بایدن گفت: این سفر یک دخالت آشکار در امور داخلی عراق از سوی دولتی اشغالگر است. این دولت اشغالگر انواع و اقسام اهرم‌های فشار علیه بغداد را اعمال می‌کند تا حضور نظامیان خود در کشور ما را تمدید کند.

خفاجی از گروه‌های سیاسی عراق خواست تا با پایان دادن به اختلافات موجود راه را بر روی دخالت‌های آمریکا ببندند و به اشغالگری پایان دهند و به شهروندان عراقی خدمات ارائه کنند.

وی تاکید کرد که کسی در عراق از این سفر بایدن استقبال نمی‌کند.

برخی منابع اعلام کرده‌اند که معاون رئیس‌جمهور آمریکا طی روزهای آتی به عراق سفر خواهد کرد. این در حالی است که طبق توافقنامه امنیتی امضاء شده میان بغداد و واشنگتن، نظامیان آمریکایی باید اکنون در حال آمادگی برای عقب‌نشینی از خاک عراق باشند زیرا طبق همین توافقنامه پس از سال 2011، حتی یک نیروی آمریکایی نباید در این کشور باقی بماند.


نظر شما :