ادعای اسرائیل علیه ایران و پاسخ اخوان المسلمین

۱۵ تیر ۱۳۹۰ | ۱۷:۱۷ کد : ۱۴۴۱۱ سرخط اخبار

رییس اطلاعات جاسوسی نظامی رژیم صهیونیستی مدعی شد ایران از ناآرامی‌های اخیر در منطقه برای گسترش نفوذش استفاده کرده است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: ژنرال آویو کوچاوی، رییس اطلاعات جاسوسی نظامی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) روز سه‌شنبه گفت که ایران از ناآرامی‌های اخیر خاورمیانه برای تعمیق نفوذش در سراسر منطقه استفاده کرده است و مدعی شد که جمهوری اسلامی به شکلی فعال در مصر، سوریه، لبنان و فراتر از آن مداخله کرده است.

کوچاوی اتهامات دیگری را نیز علیه ایران مطرح کرد اما هیچگونه مدرکی که از ادعایش حمایت کند، ارایه نکرد. تهران هرگونه مشارکت و مداخله در ناآرامی‌های جهان عرب را تکذیب کرده است.

این گزارش حاکی است که ادعاهای کوچاوی در جلسه غیرعلنی پارلمان مطرح شد و یکی از حاضران در جلسه که به دلیل محرمانه بون آن از افشای نامش خودداری کرد، این سخنان را به نقل از وی بیان کرد.

وی در عین حال با ذکر اینکه ایران در تلاش است روابطش با اخوان المسلمین در مصر را تقویت کند، ادعا کرد که ایران این حزب را به لحاظ مالی تامین می‌کند.

اما محمود غزلان، سخنگوی اخوان المسلمین گفت که این گروه ایران را یک کشور اسلامی با نفوذ در نظر می‌گیرد اما از ایران یا هیچ کشوری دیگری پولی دریافت نمی‌کند.

وی افزود که این گروه همچنین به بهبود روابط با همه کشورها از جمله ایران تمایل دارد.

سخنگوی اخوان المسلمین ادامه داد: این ادعا که ما دروازه برای ایران خواهیم بود فقط تلاشی برای تحریک آمریکا پس از نزدیک شدن آن‌ها به ماست.

رییس اطلاعات جاسوسی رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرد که ایران از ناآرامی‌ها در منطقه برای بدست آوردن نفوذ در کشورهای دیگر نظیر بحرین،‌سودان، یمن و عراق استفاده می‌کند.



نظر شما :