آمریکا به عربستان تکنولوژی هسته ای نمی دهد

۱۴ تیر ۱۳۹۰ | ۱۹:۵۰ کد : ۱۴۳۸۳ سرخط اخبار
پس از تقلا و تلاش فراوان سعود الفیصل سفیر عربستان سعودی، در آمریکا  با این هدف که  بتواند کمپانی های آمریکایی در زمینه تجهیزات هسته ای را قانع کند تا معاملات هسته ای با عربستان سعودی  را امضا کنند، آمریکا اعلام کرده که به عربستان تکنولوژی هسته ای نمی دهد.

به گزارش «بولتن نیوز» رئیس پیشین اطلاعات رژیم سعودی و سفیر تام الاختیار این کشور در آمریکا در محل پایگاه هوایی ناتو در انگلستان  اعلام کرد که عربستان به هر نحوی قصد دارد هسته ای شود. اما خبرهای رسیده نشان می دهد که برخی مقامات آمریکایی بدون ذکر نام خود اعلام کرده اند که آمریکا هیچ وقت به عربستان سعودی تکنولوژی هسته ای نخواهد داد اما ممکن است به کشور پاکستان بدهد.

براساس این گزارش، مقامات آمریکایی همچنین گفته اند که آنها به خوبی می دانند که پول های سعودی و همچنین پول های کشور امارات متحده عربی در پشت پرده کلیه ترورها و کشتن سربازهای آمریکایی در عراق می باشد.

علاوه بر این مقامات آمریکایی مطلعند که کلیه هزینه های مدارس مذهبی که زیر نظر وهابیون عربستان اداره می شود و مسوول تربیت به اصطلاح جهادیون می باشند توسط دولت سعودی و پول هایی که از این کشور سرازیر می شود پرداخت می شود.

تلاش های اخیر دولت عربستان سعودی برای نشان دادن خطر ایران و کسب تکنولوژی و امکانات هسته ای بیشتر، به دلیل ایجاد ایران هراسی در منطقه و تجهیز کشور خود به سلاح هسته ای می باشد که تاکنون با مخالفت آمریکا مواجه شده است.

از طرف دیگر برخی کارشناسان معتقدند که دولت آمریکا اگر چه در ظاهر چنین سخنانی را بر زبان جاری می کند اما در باطن روابط تسلیحاتی خود با عربستان که حاوی سود سرشار برای آمریکا به خصوص در این دوران رکود اقتصادی است را بر هم نخواهد زد.

نظر شما :