کابل اسلام آباد را تهدید کرد

۱۴ تیر ۱۳۹۰ | ۱۴:۴۷ کد : ۱۴۳۶۴ سرخط اخبار

نمایندگان مجلس افغانستان روز دوشنبه در نشست علنی خود با اعتراض به ادامه حملات موشکی پاکستان به خاک کشورشان هشدار دادند که در صورت ادامه این روند، کابل روابط دیپلماتیک خود با اسلام آباد را متوقف خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، مجلس افغانستان حملات موشکی پاکستان به استان های شرقی این کشور طی چهارهفته گذشته را 'تجاوز' خواند و تصویب کرد درصورت تکرار این حوادث، اتفاقات غیرقابل جبرانی در روابط دو کشور ایجاد خواهد شد.

نمایندگان مجلس همچنین بر پاسخ متقابل به حملات موشکی پاکستان تاکید کردند.

نمایندگان مجلس افغانستان از نهادهای بین المللی همچون سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اسلامی و دیگر نهادهای جهانی نیز خواستند از راههای دیپلماتیک مانع ادامه حملات توپخانه ای پاکستان شوند.

افغان ها می گویند طی چهار هفته گذشته بیش از 700 موشک از خاک پاکستان به استان های 'کنر'،'ننگرهار' و'خوست' شلیک شده که دهها زخمی یا کشته داشته است.

مجلس نمایندگان افغانستان دو روز پیش نیز وزیران دفاع، امور داخله(کشور) و امور خارجه را همراه با رئیس اداره امنیت ملی این کشور فراخوانده بودند تا دراین باره توضیح دهند.

وزیر خارجه افغانستان گفت: راههای دیپلماتیک برای متوقف کردن حملات موشکی پاکستان کارساز نبوده و این حملات همچنان ادامه دارد.

پاکستان این حملات را تکذیب می کند اما افغان ها این ادعای مقام های پاکستانی را نیز تامل برانگیز می دانند.

نکته قابل تامل دیگر سکوت نیروهای خارجی مستقر در افغانستان است زیرا مقام های افغان می گویند ناتو در باره این حملات سکوت و اظهار بی خبری می کند.

تنش مرزی بین افغانستان و پاکستان طی چند هفته گذشته همچنین احضار سفیر اسلام آباد در کابل را نیز به همراه داشته است.

امروز منابع پاکستانی گزارش دادند که توپخانه ارتش افغانستان امروز(دوشنبه) چند موشک به خاک پاکستان شلیک کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در گفت وگو با ایرنا گفت که این اقدام در پاسخ به حملات چند هفته ای پاکستان رخ داده است.

 


نظر شما :