جفری جیمز: چاره‌ای نداریم منافقین باید از عراق بروند

۱۳ تیر ۱۳۹۰ | ۲۱:۳۸ کد : ۱۴۳۵۸ سرخط اخبار
 جیمز جفری، سفیر آمریکا در عراق اعتراف کرد که با توجه به تصمیم قاطع دولت عراق برای اخراج منافقین از این کشور تا پایان سال 2011، آمریکا چاره‌ای جز همکاری با سازمان ملل برای خروج منافقین از عراق ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جیمز جفری، سفیر آمریکا در عراق با اجتناب ناپذیر خواندن اخراج منافقین از عراق و انتقال آنان به یک کشور ثالث اظهار کرد: " البته برای انتقال اعضای این گروه به کشور دیگر لازم است که ابتدا این سازمان منحل شود تا اعضای آن تحت حمایت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان قرار گیرند.

وی با بیان این‌که دولت عراق حق دارد بر تمامیت ارضی خود تسلط داشته باشد اقرار کرد که از آمریکا نیز دیگر کاری ساخته نیست و این کشور نیز باید تا پایان سال جاری نیروهایش را از عراق خارج کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کانون هابیلیان، دولت آمریکا علیرغم نامگذاری منافقین به عنوان یک گروه تروریستی که از بین بردن آن در کنار نابودی سلاح‌های کشتار جمعی صدام یکی از بهانه‌های لشکرکشی این کشور به عراق بوده است، تبدیل به بزرگترین حامی منافقین در عراق شده و بارها مانع از اخراج این گروهک تروریستی از عراق شده است تا بتواند از آن به عنوان اهرم فشاری علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده و با ترویج تروریسم در منطقه حضور نامشروع خود را در منطقه توجیه کند.

در همین رابطه سیمور هرش روزنامه نگار سرشناس آمریکایی با انتشار مقاله‌ای در مجله نیویورکرز به افشای گوشه‌ای از تلاش‌های آمریکا برای ایجاد ناامنی و ترویج تروریسم در منطقه پرداخته و فاش ساخت که کنگره آمریکا در سال 2008 بودجه‌ای معادل 400 میلیون دلار در اختیار رئیس جمهور این کشور قرار داده است تا با دادن آن به گروه‌های تروریستی مانند منافقین، پژاک و گروهک ریگی به ایجاد ناامنی و بی ثباتی در ایران بپردازند. 


نظر شما :