ادعای عجیب سناتور امریکایی علیه ایران

۱۳ تیر ۱۳۹۰ | ۱۸:۰۶ کد : ۱۴۳۴۹ سرخط اخبار
سناتور جو لیبرمن در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز آمریکا بار دیگر کشورمان را تهدید کرد.

به گزارش عصر ایران این سناتور مستقل آمریکایی به شبکه فاکس نیوز گفت: ‌" باید بگویم که روز قیامت رژیم افراط گرای حاکم بر ایران نزدیک است ، وقتی اکثریت مردم ایران که به دنبال دست یابی به آزادی هستند، این رویای خود را محقق شده ببینند و من امیدوارم ما هر آنچه در توان داریم برای تحقق هر چه زودتر چنین روزی انجام دهیم. "
این سخنان در سالروز حمله موشکی آمریکا به هواپیمای مسافری ایران بیان شده که طی آن 290 شهروند ایرانی از جمله 66 کودک جان خود را از دست دادند.

در این مصاحبه " لیندسی گراهام " سناتور جمهوریخواه آمریکایی نیز با تکرار ادعاهای همیشگی آمریکا درباره حمایت ایران از شورشیان مسلح در عراق ، گفت :‌" من فکر می کنم مردم باید بدانند که چرا ایران از شورشیان مسلح عراق حمایت می کند . بزرگ ترین کابوس حکومت ایران استقرار دموکراسی در مرزهایشان و در کشورهایی چون عراق و افغانستان است ... بزرگ ترین کابوس آنها موفقیت بهار عربی است .من امیدوارم رییس جمهوری آمریکا این سیاست ایران را محکوم کند و به آنها هشدار دهد که با این کارها چیزی به دست نخواهند آورد ".

ادعاهای این سناتور های آمریکایی در حالی علیه ایران تکرار می شود که بر اساس مطالعه یک دانشگاه آمریکایی که اخیرا منتشر شد ، جنگ های آمریکا در عراق و افغانستان بیش از 225 هزار کشته و قریب به 4 تریلیون دلار هزینه برای این کشور در پی داشته است .

افکار عمومی آمریکا با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در این کشور مخالف ادامه جنگ در افغانستان و تداوم حضور نظامی در عراق هستند و خواستار خروج هر چه زودتر نظامیان شان از این دو کشور و پایان یافتن هزینه های سالانه دهها میلیارد دلاری هستند که از جیب مالیات دهندگان آمریکایی در این دو جبهه نظامی هزینه می شود.

ایران و آمریکا تفسیرهای متفاوتی از ناآرامی های چند ماه گذشته در کشورهای عربی خاورمیانه و شمال آفریقا دارند و در حالی که ایران با کلید واژه " بیداری اسلامی " این خیزش های مردمی را نتیجه بیداری ملت های اسلامی در برابر ظلم و حکومت های وابسته به آمریکا می داند ، آمریکا و محافل سیاسی غرب با ابداع واژه " بهار عربی" ماهیت ضد دیکتاتوری و آزادی خواهانه این قیام ها را برجسته کرده و از این زاویه تلاش دارند تا ایران را نیز جزئی از این کشورها بدانند که دیر یا زود با تغییر رژیم مواجه خواهد شد.


نظر شما :