مخالفت بحرین با اعزام کمیته حقیقت‌یاب

۱۳ تیر ۱۳۹۰ | ۱۷:۵۷ کد : ۱۴۳۴۶ سرخط اخبار
رئیس کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد فاش کرد، "حمد بن عیسی آل خلیفه " پادشاه بحرین از وی خواسته است به این کشور کمیته حقیقت‌یاب اعزام نکند.
 
به گزارش فارس، پادشاه بحرین از "ناوی پیلای " رئیس کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل خواسته بود که به این کشور کمیته حقیقت‌یاب اعزام نکند، و ناوی پیلای که از تشکیل کمیته های محلی استقبال می‌کند، با این درخواست موافقت کرد.

در حالی که آل خلیفه مدعی شده است در تشکیل کمیته حقیت‌یاب، با کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد مشورت کرده بود؛ پس از اظهارات ناوی پیلای مشخص شد که پادشاه بحرین در گفت‌وگو با پیلای از او خواسته بود تا به این کشور کمیته مذکور را اعزام نکند.

پادشاه بحرین متعهد شده بود که کمیته‌ای داخلی با حضور کارشناسان بین المللی تشکیل دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی العالم با این حال موافقت رئیس کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد با پیشنهاد یکی از طرف‌های درگیر در بحرین و اطمینان او از کمیته تشکیل شده توسط آل خلیفه تعجب برانگیز است.

پادشاه بحرین چهارشنبه گذشته اعلام کرد که کمیته مستقلی شامل حقوق دانان بین‌المللی تشکیل داده است تا درباره حوادث جاری و اعتراضات اخیر در بحرین تحقیق کند.

سازمان ملل متحد نیز پنجشنبه گذشته تصمیم مقامات بحرینی برای تشکیل کمیته مستقل تحقیق درباره سرکوب اعتراضات اخیر در این کشور استقبال کرد.

دبیر کل سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم این کمیته قادر به کار مستقل بر اساس معیارهای بین‌المللی باشد.


نظر شما :