تهدید دولت به براندازی

۱۳ تیر ۱۳۹۰ | ۱۷:۵۶ کد : ۱۴۳۴۵ سرخط اخبار
 ایسنا - گروه 14 مارس اعلام کرد که اگر دولت لبنان به کیفرخواست صادره از سوی دادگاه ترور الحریری متعهد نباشد، در راستای براندازی دولت تلاش خواهد کرد.

به گزارش سایت شبکه الجزیره، گروه 14 مارس در نخستین واکنش به سخنان سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان که مخالفت خود را با کیفرخواست صادره از سوی دادگاه بین‌المللی ویژه ترور رفیق الحریری، نخست وزیر اسبق لبنان اعلام نمود، در نشستی نسبت به آنچه "برهه خطرناک پیش روی لبنان در آینده" خواند، هشدار داد.

فواد سنیوره، نخست‌وزیر اسبق لبنان در این نشست اعلام کرد: اینکه گفته می‌شود اجرای عدالت، صلح داخلی لبنان را تهدید می‌کند، معادله‌ای ظالمانه و غیراخلاقی است.

سنیوره عنوان داشت: طفره رفتن از مجازات عاملان ترور، موجب تحکیم روند ترور سیاسی می‌شود و صلح داخلی را تهدید می‌کند.

نخست‌وزیر اسبق لبنان گفت: عدالت تنها تضمین‌کننده امنیت لبنانی‌هاست و هیچ چالشی برای آنها نیست و به اعتقاد ما عدالت تنها ابزار حمایت از لبنان است.

سنیوره از گسترش سلاح در لبنان انتقاد کرد و آن را علت اصلی گسترش ترور سیاسی، کشتار و انفجار اوضاع لبنان توصیف کرد.

وی گفت: نقض توافقنامه طائف اوضاع کشور را متشنج می‌کند و موجب می‌شود که سازمان‌های قانونی دولت در مسئولیت‌های امنیتی، نظامی و قضائی‌شان با مشکلاتی روبه‌رو شوند. به نظر ما بعد از تجارب تلخی که داشته‌ایم، جایز نیست که سلاح غیرقانونی در کشور همچنان وجود داشته باشد و بالاتر از دولت عمل نماید.

نخست‌وزیر اسبق لبنان ادعا کرد: دولت جدید بر سلاح تکیه کرده است و اگر نخست‌وزیر و اعضای دولت صراحتا تعهد خود را به قطعنامه 1757 شورای امنیت اعلام نکنند، باید کنار بروند.

در پایان بیانیه 14 مارس سنیوره تعهد این گروه را به رویارویی با آنچه "روند نابودکننده همزیستی مسالمت‌آمیز و برقراری نظام سیاسی در کشور" خواند اعلام کرد و از کشورهای عربی و بین‌المللی خواست در صورتی که این دولت قطعنامه‌های بین‌المللی را اجرا نکند، با آن همکاری نکنند و همچنین متعهد شد که تبلیغات سیاسی عربی و بین‌المللی را در راستای پایان دادن به مساله سلاح در لبنان آغاز کند.

نظر شما :